خبرهای داغ:
معاون تعلیم و تربیت سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: طرح جوانه‌های صالحین با هدف ایجاد شور و نشاط، تقویت روحیه معنوی و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در همدان انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۸۷۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۱

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل‌بیگی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اجرای طرح جوانه‌های صالحین اظهار داشت: این طرح امسال با شعار «نشاط و تعالی در پرتو قرآن و نماز» در 375 پایگاه بسیج خواهر و برادر استان همدان برگراز می‌شود.

وی افزود: این طرح در تمام پایگاه‌هایی که استعداد این کار را از لحاظ ظرفیت مکانی دارند با حضور بسیجیان و علاقه‌مندان اجرایی می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: بخشی از این برنامه برای بسیجیان عضو و بخشی نیز برای افرادی که علاقه‌مند هستند در برنامه‌های بسیج حضور داشته باشند در نظر گرفته شده است.

*جوانه‌های صالحین مکمل برنامه صالحین است

وی با اشاره به برنامه تربیتی بسیج با عنوان شجره طیبه صالحین ادامه داد: این برنامه به صورت هفتگی و مستمر در پایگاه‌ها و مساجد در قالب حلقات صالحین برگزار می شود.

اسماعیل‌بیگی تصریح کرد: طرح جوانه‌های صالحین مکمل برنامه صالحین است که بعد از فصل تابستان نیز در جلسات حلقه‌های صالحین پیگیری و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح جوانه‌های صالحین حول سه محور قرآن، نماز و سبک زندگی اسلامی برگزار می شود، افزود: در محور نماز به بحث قرائت صحیح نماز، اسرار نماز، حضور در نمازهای جماعات و جمعه و در محور قرآن نیز به بحث قرائت و صحیح‌خوانی قرآن پرداخته می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: در محور سبک زندگی نیز موضوعاتی از قبیل امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، نوع معاشرت‌ها و مشکلات روز جامعه مطرح می‌شود.

*جوانه‌های صالحین، برنامه‌ای تربیتی است

وی یادآور شد: جوانه‌های صالحین در سطوح سنی کودکان، نوجوانان، جوانان برگزار می‌شود و اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام آن نیز از 25 خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

اسماعیل‌بیگی با بیان اینکه طرح جوانه‌های صالحین یک برنامه تربیتی است، گفت: محور صالحین در مجموع حول چهار محور تربیتی، معرفتی، بصیرتی و مهارتی برگزار می‌شود که در کنار آن نیز برنامه‌های دیگری در نظر گرفته شده تا بسیجیان استفاده مطلوبی از ایام تابستان خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه این طرح برای افراد شرکت کننده از قبیل بسیجی و غیربسیجی رایگان است، تأکید کرد: این برنامه‌ها با هدف ایجاد شور و نشاط، تقویت روحیه معنوی و غنی‌سازی اوقات فراغت بسیجیان انجام می‌شود.

معاون تعلیم و تربیت سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان یادآور شد: در طرح جوانه‌های صالحین برنامه‌های اردویی، ورزشی، فرهنگی، سیاسی نیز پیش‌بینی شده که به فراخور نیاز کلاس‌های هنری، آموزشی و علمی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات