خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زیرکوه گفت: متولیان فرهنگی استان مي توانند با اجراي برنامه های لازم و مناسب براي جلوگيري از طلاق برنامه ريزي و در سطح جامعه اجرا کنند.
کد خبر: ۸۵۲۹۶۲۳
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹

حجت الاسلام والمسلمین حسن ارمغان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه دین اسلام بر بنیان خانواده تاکید فراوانی دارد، اظهار داشت: تجمل گرايي ، نداشتن اعتماد زوجين نسبت به يكديگر، زن سالاري و فرزند سالاري، ماهواره و روابط دختر و پسر از عوامل تهدید کننده است که سبب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زیرکوه گفت: توقعات نابجاي برخي از زوجين نسبت به يكديگر، كم سن بودن دختران و پسران در برخي از مناطق و اعتياد به مواد مخدر ازعوامل جدایی زن و شوهر است.


ماهواره و شبکه های اجتماعی مهمترین عامل از هم پاشیده شدن بنیان خانواده است

وی با بیان اینکه برگزاری كلاس هاي آموزشي سبک زندگی برای افرادی که می خواهند ازدواج کنند در شناخت هر چه بهتر افراد و زندگی آنها موثر خواهد بود، متذکر شد: متولیان فرهنگی استان مي توانند با اجراي برنامه های لازم و مناسب براي جلوگيري از طلاق برنامه ريزي کنند و در سطح جامعه اجرايي نمايند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زیرکوه نقش شبکه های اجتماعی و ماهواره در افزایش آمار طلاق موثر دانست و تاکید کرد: تجربه نشان داده است هر خانواده اي كه از ماهواره استفاده کنند؛ بنیان خانواده متلاشی شده است.

وی ادامه داد: اگر از شبكه هاي اجتماعي استفاده مناسب نشود؛ خانواده دچار آسیب های فراوانی که سبب طلاق در زوجین خواهد شد.


اشتغال یکی از راه های پایین آمدن طلاق در خانواده است

ارمغان با بیان اینکه بيكاري يكي از عوامل تاثيرگذار در مورد طلاق است، یادآور شد: اشتغال زایی در بین جوانان يكي از راه هاي پايين آمدن آمار طلاق مي شود.

وی ادامه داد: نداشتن شناخت کافی زوجين از يكديگر نیز بعد از ازدواج براي آنها مشكلاتي را به همراه خواهد داشت و این امر سبب جدایی زوجین از یکدیگر می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زیرکوه با بیان اینکه دولت و خانواده ها بيشترين نقش در پايداري بنيان خانواده را برعهده دارند، متذکر شد: والدين مي توانند با راهنمايي هاي مناسب موجب تحكيم خانواده شوند.

وی تاکید کرد: والدین باید مراقب باشند که با دخالت هاي بي جا باعث تزلزل در زندگی مشترک فرزندان خویش نشود و دولت نيز با ايجاد زمينه هاي اشتغال، پرداخت تسهیلات در تحکیم بنیان خانواده نقش موثري مي تواند ايفا كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها