مسئول تربیت بدنی سپاه قمر بنی هاشم از برگزاری برنامه های مختلف ورزشی در حاشیه کنگره شهدای استان چهارمحال و بختیاری که تابستان برگزار می شود خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۹۶۰۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

محمد رفیعی مسئول تربیت بدنی سپاه قمر بنی هاشم استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: فعالیت های ما در موضوع تربیت بدنی در دو محور همگانی و قهرمانی متمرکز است و در طول سال برنامه های مختلفی را در این باره تدارک دیده ایم که به فراخور زمان و مناسبت های مختلف برگزار می شود.

رفیعی اظهار داشت: در موضوع ورزش قهرمانی، برگزاری مسابقات در 15 رشته ورزشی که شامل 9 رشته برای برادران و 6 رشته برای خواهران است، در سطح حوزه ها، نواحی و استان ازجمله برنامه های ما در تربیت بدنی سپاه قمر بنی هاشم است. برگزیدگان و نفرات منتخب هم به مسابقات قهرمان کشوری بسیج اعزام می شوند.

مسئول تربیت بدنی سپاه قمر بنی هاشم افزود: در زمینه انجام برنامه های مختلف ورزشی چه همگانی و چه قهرمانی تعامل بسیار خوبی با هیئت های ورزشی استان و همچنین اداره کل ورزش و جوانان داریم و برنامه های مشترکی را با همکاری یکدیگر برگزار می کنیم و این برنامه ها مورد استقبال قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های سپاه قمر بنی هاشم در حوزه ورزش همگانی خاطر نشان کرد: کوهپیمایی ها و پیاده روی های عمومی از برنامه هایی است که در این حوزه در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی برگزار می شود. همچنین امسال با توجه به اینکه در تابستان کنگره شهدای استان را در برنامه داریم، برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این کنگره برنامه های ویژه ای در حوزه ورزش همگانی تدارک دیده ایم.

رفیعی ادامه داد:به همین خاطر با برگزاری پیاده روی خانوادگی در سطح استان و همچنین همایش دوچرخه سواری به استقبال هر چه باشکوه تر کنگره شهدا خواهیم رفت و در این رابطه جلسات مختلفی با نواحی برگزار کرده ایم تا برنامه ورزشی ای که در حاشیه کنگره شهدا برگزار می شود به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

مسئول تربیت بدنی سپاه قمر بنی هاشم درباره پایگاه های استعدادیابی فعال در سطح استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: در حال حاضر دو پایگاه استعدادیابی دو و میدانی در بخش برادران و جودو در بخش خواهران در استان فعال است. مدیریت این پایگاه ها را به نواحی سپرده ایم تا استعدادهایی که در این رشته ها وجود دارد را شناسایی کنند. البته ما در تربیت بدنی سپاه قمر بنی هاشم نظارت ویژه ای روی فعالیت آنها داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه پایگاه استعدادیابی در رشته فوتسال هم در استان فعال بود اما فعلا فعالیت نمی کند، افزود: با توجه به استعدادهای خوبی در نوجوانان و جوانان در رشته فوتسال داشتیم پایگاه استعدادیابی این رشته در چهارمحال و بختیاری فعال بود اما در سال جدید وضعیت آن برای ادامه فعالیت مشخص نیست. این در حالی است که تیم فوتسال بسیج توانسته بود قهرمان استان شود.

رفیعی خاطر نشان کرد: در بخش خواهران نیز در رشته جودو پایگاه استعدادیابی دایر است و یکی از پایگاه های فعال سطح کشور است. همچنین در سال گذشته در رشته سه گانه، تیم چهارمحال و بختیاری به نمایندگی از باشگاه مقاومت در لیگ کشور شرکت کرد و توانست مقام دوم را کسب کند اما با توجه به محدودیت هایی که برای ادامه فعالیت این تیم برای سال جدید داشتیم، آن را به تهران واگذار کردیم.

مسئول تربیت بدنی سپاه قمر بنی هاشم درباره زیرساخت های موجود در استان چهارمحال و بختیاری هم اظهار داشت: با توجه به برنامه 5سال پنجم  41سالن صالحین در سطح استان قرار بود ساخته شود که همگی افتتاح شده است و مردم و بسیجیان از آن استفاده می کنند. همچنین از 8 سوله 9 دی نیز 6 تا افتتاح شده است و ساخت سالن های تیراندازی نیز 50 درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم با رسیدن بودجه این سالن های نیمه کاره هم به زودی افتتاح شود.

وی افزود: عمده مشکل این سوله ها، نداشتن تجهیزات ورزشی است که امیدواریم تامین شود. همچنین برای مدیریت این سالن ها، به تعداد آنها مدیر آموزش دیده ایم تا پس از افتتاح برای مدیریت آن مشکلی نداشته باشیم.

ارسال نظرات