یادداشت/ معضل بازي دوستانه

مشكل اصلي تيم‌ملي همواره برگزاري همين بازي‌هاي دوستانه است. نداشتن بودجه كافي، عدم يافتن حريف تداركاتي مناسب و مسائلي از اين دست همواره معضلي بزرگ بر سر راه تيم‌ملي براي برگزاري بازي‌هاي دوستانه بوده است.
کد خبر: ۸۵۲۹۵۹۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج،تيم‌ملي در بازي با تركمنستان نشان داد نياز به زمان دارد. در واقع تصميم جسورانه كرش براي جوانگرايي در تيم‌ملي نياز به زمان دارد تا بازيكنان بتوانند در كنار نفرات باتجربه تيم به هماهنگي لازم برسند و عملكرد قابل قبولي از خود به نمايش بگذارند؛ هماهنگي‌اي كه در نخستين ديدار تيم ايران در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه به دليل رونمايي از تركيبي جديد و جوان ديده نشد. 

لازمه هماهنگي بازيكنان جديد تيم‌ملي با ساير نفرات و جا افتادن جوانان تيم برگزاري بازي‌هاي دوستانه متعدد است. هرچند هم كرش اردوي تداركاتي برگزار كند و نفرات جديد و قديم تيمش در كنار هم تمرين كنند، اين برگزاري بازي دوستانه است كه مي‌تواند توانايي آنها را محك بزند و هماهنگي لازم را ايجاد كند. اما مشكل اصلي تيم‌ملي همواره برگزاري همين بازي‌هاي دوستانه است.  نداشتن بودجه كافي، عدم يافتن حريف تداركاتي مناسب و مسائلي از اين دست همواره معضلي بزرگ بر سر راه تيم‌ملي براي برگزاري بازي‌هاي دوستانه بوده است، اما حالا، مشكلي بزرگ‌تر را هم بايد به اين فهرست اضافه كرد. مشكلي كه دست كرش و مسئولان فدراسيون را براي برگزاري بازي‌هاي دوستانه مي‌بندد و شايد هم به همين دليل است كه تا آخر فصل تنها يك بازي دوستانه در تقويم بازي‌هاي تيم‌ملي به چشم مي‌خورد. آن هم در شرايطي كه اين تيم بازي‌هاي مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه را در پيش دارد و بيش از هر زماني به برگزاري بازي‌هاي دوستانه براي رسيدن به هماهنگي بهتر نياز دارد.  بعد از برگزاري بازي با تركمنستان، تيم‌ملي شهريورماه دو بازي، مهر‌ماه يك بازي و آبان‌ماه دو بازي ديگر از سري رقابت‌هاي مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 انجام خواهد داد. در واقع تيم‌ملي تا پايان سال و به خاطر برگزاري ديدارهاي مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه در فيفادي ديگر فرصتي براي برگزاري ديدارهاي تداركاتي ندارد و اين براي تيم جوان كرش كه نياز به انجام بازي‌هاي متعدد دارد براي رسيدن به هماهنگي لازم، معضل بزرگي است. 
هرچند با توجه به اينكه برگزاري ديدارهاي دوستانه همواره يكي از معضلات تيم‌ملي بوده، نمي‌توان گفت اگر بازي‌هاي مرحله مقدماتي در فيفا دي برگزار نمي‌شد، تيم‌ملي در هر يك از اين روزهاي خاص مي‌توانست ديداري تداركاتي برگزار كند. اما اكنون اين تداخل مزيد برعلت شده تا كرش نتواند براي رساندن شاگردان جوانش به مرز هماهنگي لازم، روي ديدارهاي دوستانه و تداركاتي حساب كند. به طوري‌كه با توجه به اين برنامه‌ريزي تيم‌ملي تا پايان سال‌جاري تنها يك ديدار دوستانه را در برنامه دارد؛ بازي با ژاپن كه البته آن هم هنوز درحد حرف است. تيم جواني كه براي حضوري مقتدرانه در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه و صعود به مرحله بعدي نيازمند هماهنگي است تا شاگردان كرش همچون بازي با تركمنستان كه نتوانستند آنگونه كه بايد و شايد برابر حريف قد علم كنند به مشكل بر نخورند. 

البته اين عدم ناهماهنگي تاوان جوانگرايي تيم‌ملي است؛ جوانگرايي‌اي كه تيم‌ملي به آن نياز داشت. حال اين طفل نوپا نياز به حمايت دارد تا بتواند خودش را جمع و جور كند و توانايي‌هايش را به اجرا درآورد. به شرط آنكه بتواند براي رسيدن به اين هماهنگي، در ديدارهاي تداركاتي و دوستانه به ميدان برود؛ اتفاقي كه البته با شرايط فعلي به نظر نمي‌رسد كار آساني باشد. تيم‌ملي زماني كه با اين مشكلات مواجه نبود هم نمي‌توانست به راحتي در ديداري دوستانه به ميدان برود. اين مسئله همواره يكي از معضلات تيم بود اما حالا شرايط بغرنج‌تر از قبل شده و در روزهايي كه فيفا اعلام كرده اين تيم بايد در قالب بازي‌هاي مرحله مقدماتي به ميدان برود و فرصتي براي بازي‌هاي دوستانه ندارد و در روزهاي ديگر هم مشكلات قبلي به قوت خود باقي است. ضمن اينكه تيم‌هاي ملي ترجيح مي‌دهند در فيفا دي به ميدان بروند تا بتوانند از همه بازيكنان خود بازي كنند و از بازي در روزهاي ديگر كه نمي‌توانند از تمام داشته‌هاي خود بهره ببرند استقبال چنداني نمي‌كنند و اين كار تيم كرش را براي برگزاري ديدارهاي تداركاتي جهت رسيدن به هماهنگي لازم سخت‌تر از قبل مي‌كند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار