مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان تصریح کرد: طرح قرآنی «۱۴۴۹» با هدف ترویج روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، حفظ و تثبیت آیات سوره مبارکه یاسین در مساجد استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۵۹۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، از برگزاری طرح قرآنی «1449» در مساجد استان خبر داد و افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق مردم در راستای حفظ آیات موضوعی قرآن برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به لزوم زمینه‌سازی جهت دست‌یابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن ادامه داد: طرح قرآنی «1449» با هدف مذکور و البته ترویج روخوانی و روانخوانی، مفاهیم، حفظ و تثبیت آیات سوره مبارکه یاسین در مساجد استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری تصریح کرد:‌ علاقه‌مندان جهت حضور در کلاس‌ها تا 5 تیرماه سال جاری فرصت دارند ثبت نام کنند و زمان اجرای طرح نیز از 6 تیرماه است و پایان کلاس‌ها نیز 12 شهریورماه سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای هر کلاس 19 جلسه آموزش به شیوه حفظ عبارات و آیات موضوعی و تثبیت آن به‌ همراه جلسات ارائه محفوظات و رفع اشکال لحاظ شده است و در پایان نیز یک جلسه آزمون نهایی برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ارزشیابی پایانی این طرح در قالب آزمون کتبی به صورت کشوری انجام خواهد  شد افزود: ملاک قبولی در طرح، کسب حد نصاب نمره 15 از 20 یا 75 از 100 خواهد بود و به 5 کانون برتر کشوری که بیشترین شرکت کننده را در طرح داشته باشند به صورت ویژه به قید قرعه کمک هزینه سفر به اماکن مذهبی اهداء می‌شود.

حجت‌الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: فایل کتابچه آموزشی دوره، فرم شماره یک و جدول زمانبندی و بودجه‌بندی درس جهت تکثیر و در اختیار قراردادنِ معلمین و شرکت کنندگان در سایت www.masjed-mr.ir قرار داده شده است.

 مسئول دبیر خانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر 514 کانون فرهنگی هنری در استان با مجوز رسمی ستاد عالی فعالیت دارند ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مجری طرح می‌توانند هر گونه مکاتبه را به دبیرخانه کانون‌ها یا مسجد امام حسین(ع) کانون فرهنگی هنری میعادگاه شهدا ارسال کنند.

ارسال نظرات