پدر شهید محمد اسماعیلی گفت: فرزند شهیدم به آرمان های امام راحل ایمان راسخ داشت و همواره اعضای خانواده و دوستان خود را نیز به پیروی ازآن حضرت تشویق می کرد.
کد خبر: ۸۵۲۹۵۷۵
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
احمد اسماعیلی افزود: محمد در جریان انقلاب اسلامی در سال 1357 پنج - شش بارتوسط نیروهای ساواک دستگیر شد اما هر بار که از زندان آزاد می شد با انگیزه تر از گذشته به مبارزات خود ادامه می داد.

وی اضافه کرد: محمد پس از پیروزی انقلاب اسلام و شکل گیری سپاه پاسداران، به استخدام این نیروی انقلابی درآمد و همان روزهای اول استخدام به جبهه جنوب کشور اعزام شد.

وی گفت: محمد مانند تمام رزمندگان هیچ گاه از جنگ ترس و وحشت نداشت و نبرد در مقابل رژیم اشغالگر بعثی را تکلیف تمام مردم ایران می دانست چرا که این رژیم به خاک ما تعرض کرده بود و همه باید برای بیرون راندن آن بسیج می شدند.

این پدر شهید اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی گمان می کردند با حمایت از رژیم بعثی می توانند ملت ایران را به زانو درآورده و پایه های انقلاب را سست کنند اما از وجود جوانان برومند و غیرتمند این سرزمین غافل بودند و نمی دانستند که ملت ایران تا پای جان از ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل دفاع می کند.

وی خاطرنشان کرد: محمد از آغاز جنگ در جبهه ها حضور مستمر داشت و هر گاه نیز که به مرخصی می آمد، فکرش در جبهه ها و نزد همرزمانش بود به همین دلیل هیچ گاه بیشتر از سه روز از مرخصی استفاده نمی کرد و زود تر از موعد مقرر به مناطق عملیاتی بازمی گشت.

وی اظهار کرد: حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل در گروی ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

این پدر شهید افزود: به منظور آشنایی جوانان و نوجوانان امروز ایران اسلامی با اهداف و آرمان های امام راحل و شهدای گرانسنگ، تشریح و تبیین اهداف این عزیزان جزو ضروری ترین کارهای مسوولان فرهنگی کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب اسلامی با هجمه های بی امان فرهنگی و اجتماعی از طریف شبکه های ماهواره ای و اینترنت سعی در ضربه زدن به اصول و مبانی انقلاب را دارند بنابراین ترویج راه شهدا در این برهه از زمان می تواند کشور را از توطئه ها و دسیسه ها نجات دهد.

این پدر شهید وصیتنامه فرزندش را در اختیار ایرنا قرار داد که در فرازی از آن آمده است: دفاع، حراست و حفاظت از ولی فقیه باید در راس امور باشد چرا که ملت ایران هرچه دارد از حریم ولایت است و مردم باید به خاطر این نعمت معنوی و ماندگار سپاسگذار خداوند باشند.

شهید اسماعیلی در وصیت نامه خود آورده است: عشق و ارادت رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل به ولایت فقیه و امام راحل آنقدر مشهود است که تمامی آنان برای شهادت و جانبازی در راه خاک پاک وطن و دفاع جانانه از حریم ولایت لحظه شماری می کنند.

شهید محمد اسماعیلی تیرماه سال 1337 در اراک متولد شد و در آذرماه سال 1364 در عملیات کربلای چهار در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استان مرکزی شش هزار و 300 شهید والا مقام را در جنگ تحمیلی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ارسال نظرات