سرگرد درویشی گفت: آمريكا به دنبال نابودي فرهنگ عاشورايي است تا بدون هيچ جنگي اعتقادات جوانان را از بين ببرد.
کد خبر: ۸۵۲۹۵۲۸
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاري بسيج؛ مراسمي در راستاي نشر و رشادت شهيدان اسلام در نمازخانه سپاه ناحيه ايلام توسط برادر درويشي از و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس كه به بيان خاطراتي در مورد شهيدان و نقش وتاثير آنها در عزت انقلاب وسربلندي مردم پرداخت برگزار شد .

سرگرد درويشي ازپيشكسوتان و رزمندگان دفاع مقدس اظهار کرد: شرايطي كه براي آمريكا پيش آمده بود و شكست ديپلماسي با ايران باعث شد تا به عراق قول بدهند كه در عمليات كربلاي 4و 5 كمك هاي اطلاعاتي داشته باشند .

وي افزود : فضاي معنوي كه بر اردوي رزمندگان در طول دفاع مقدس حكم فرما بود و بخصوص بر غواصان كه نماز شب آنها ترك نمي شد و با روحيه ايمان، تقوا و پيروي از امام خميني(ره) توانستند حماسه اي ديگر بيافرينند.

وي با اشاره به اينكه شرايط حاكم بر اين غواصان در مقابله با دشمن از هر لحاظ نابرابر بود ، اين مطلب را مد نظر قرار داد و گفت: آن روزها كه شهيدان غواص در شلمچه براي دفاع از اسلام وناموس اين مرز بوم از جان خود گذشتند وبا اين كه مي دانستند دشمن از هر لحاظ بر آنها برتري دارد با اين تفكر كه اگر آنها نجنگند امام (ره) تنها مي ماند مرگ با عزت را بر ذلت ترجيح دادند وحتي زماني كه دست بسته اسير دشمن بعث شدند عزت كشور را نفروختند و جان خود را دادند تا اسلام زنده بماند.

درويشي نهضت شهداي اسلام را برگرفته از فرهنگ حسيني دانست وافزود: شهداي ما با تاسي از فرهنگ عاشورا و امام حسين (ع) راه پر فروز شهادت را انتخاب كردند و امروز با اين عظمت وشكوه بر دستان مردم ولايت مدار تشيع شدند چون آنها مسير حق را شناخته بودند.

اين پيشكسوت ورزمنده دفاع مقدس بيان داشت : خلوص نيت و شناخت مسير حق چنان بود كه پدر وپسر در فكه در آغوش هم جان داده بودندو اگر اين شهيدان جان خود را فدا نمي كردند وضعيت فعلي ما بدتر از كشورهاي همسايه مان بود .

عظمت وشكوه اين شهدان كه در تشيع بر دستان مردم ولايت مدار ايران رخ نشان داد را عزت براي ايرانيان دانست وافزود: تنها راه مقابله با استكبار كه به هر ترفندي دست مي زند اين نظام را براندازد اين است كه تفكر وفرهنگ شهادت را در بين جوانان نهادينه كنيم وعزت را از شهيدان بياموزم .

وي گفت: آمريكا به دنبال نابودي اين فرهنگ عاشورايي است تا بدون هيچ جنگي اعتقادات جوانان ما را از بين ببرد و صحبت هايي كه در مذاكرات هسته اي دارند بهانه هايي بيش نيست وفقط به دنبال پيشبرد اهداف خود هستند.

وي عزت ايران در منطقه را منوط به پيروي ازبيانات رهبرمعظم انقلاب دانست و افزود: امروز در كشورهاي لبنان وسوريه ايران را الگوي خود قرار دادند ورهبر ايران را رهبر خود مي داند وبدون وضوء به عكس مقام معظم رهبري دست نمي زنند .

وي نقش مردم ايلام را در هشت سال دفاع مقدس بسيار پررنگ دانست و گفت: رزمندگاني مانند شهيد غيوري زاده و ديگر رزمندگان وقتي كه به جبهه هاي نبرد مي رفتند فقط با اين فكر بودند كه از عزت مردم دفاع كنند وحتي فكر به اينكه يك وجب از مرزهاي ايران در دست نيروهاي بعث باشد آنها را عذاب مي داد.


ارسال نظرات