خبرهای داغ:
استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور پاسداران، بسیجیان و سربازان در حسینیه ثارالله سپاه مهاباد با برگزاری محفل انس با قرآن برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۹۴۸۹
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، در ابتدای مراسم، قاریان پاسدار سجودی ، قنبری ، رضایی و شکاری با تلاوت آیاتی چند از سوره های قرآن به محفل قرآنی زینت دادند.

در ادامه حجت الاسلام قلیزاده روحانی اعزامی از قم به ایراد سخن پرداخته و گفت: روزه در سال دوم هجری برپیامبر (ص) و برمسلمانان واجب شد وسپس اشاره ای به معنی کلمه رمضان الکریم داشت که در قرآن آمده است.

وی افزود: رمضان به معنای سوزاندن می باشد و همانطور که آتش هیزمها را می سوزاند در ماه رمضان نیز به واسطه روزه بودن خداوند گناهان را می سوزاند واز بین می برد اما کریم همان فیض و رحمت بی منتهای الهی است که شامل تمامی بندگان روزه دار می شود یعنی قبل از اینکه بندگان در ماه رمضان چیزی از خداوند درخواست بکنند خدا درخواستشون را اجابت می کند و گناهان هر تعداد از بندگان را که بخواهد پاک می سازد حتی در ماه رمضان برای نفس کشیدن و خوابیدن نیز ثواب میدهد و برای نماز و روزه و تلاوت قرآن حساب خاصی در نظر می گیرد به گونه ای که هرکسی درماه رمضان یک آیه از قرآن تلاوت بکند خداوند ثواب ختم قرآن را به او می دهد.

حجت الاسلام قلیزاده در پایان یادآور شد که در ماه رمضان صرفا کارمان نخوردن و نیاشامیدن نباشد بلکه از چشم ها و زبانمانمان نیز مراقبت بکنیم تا به گناه و معصیت آلوده نگردیم.

ارسال نظرات