"اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی منطقه و بخشی از جهان را برطرف می‌کند"
خیلی خوب است این دو چرخ با هم بچرخند منتهی اگر دشمنان بگذارند زیرا می‌خواهند این دو چرخ هیچکدام نچرخد و نباید تسلیم شویم.
کد خبر: ۸۵۲۹۳۱۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حسن رحیم پور ازغدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: درود می‌فرستیم بر شهدای گمنام و غواصان دست بسته و زنده به خاک رفته‌ای که در عملیات مظلوم کربلای 4 به شهادت رسیدند و در این روزها تشییع شدند؛ شهدای کربلای 4 قربانیان جنایت مدعی کدخدایی جهان، آمریکا، 1+5، رژیم‌های آل سعود و فاسد منطقه و همدستی همه آنها و البته منافقان هستند.

وی افزود: در عملیات کربلای 4 تلاش‌های کافی برای یک عملیات قاطع و دقیق صورت گرفته بود. بنده توفیق داشتم در چند عملیات غواصی شرکت داشتم مثل بدر و خیبر، والفجر8 و کربلای4 و هیچکدام به سختی کربلای 4 نبود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه شهادت برای حاضران در کربلای 4 یقینی بود بیان کرد: بسیاری از دوستان بنده در این عملیات شهید شدند و خاطرات شب کربلای 4 برای بنده همواره در یادم باقی می‌ماند و فداکاری‌های زیادی دیدم.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: نکته‌ای که در این جلسه تقدیم می‌کنم توجه به قدرت هنوز کشف نشده داخلی در این جامعه برای مقاومت و پیروزی بر انواع مشکل‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نیرو و ظرفیت عظیمی در این کشور هنوز کشف نشده است تاکید کرد: اگر ارتباط ما با تمام جهان هم قطع می‌شد و به سرمایه‌های عظیم داخلی آگاهی و ایمان پیدا می‌کردیم به تعبیر امام نه فقط مشکلات خودمان بلکه مشکلات دنیا را حل می‌کردیم.

وی گفت: اینکه برخی مسئولان عنوان کردند که کاری کنیم که هم چرخ معیشت و هم چرخ هسته‌ای بچرخد حرف درستی است اما دو نکته دارد: اولا اینکه چرخیدن سانتریفیوژها را برای آخرت نمی‌خواستیم بلکه برای تامین دنیا و زندگی مردم خواستیم، انرژی هسته‌ای مستقل که زمام و مدیریت آن در اختیار خودمان باشد فردایی که نفت تمام می‌شود و حتی همین امروز بسیاری از مشکلات زندگی مردم را تامین می‌کند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: این دنیا تامین شود آخرت راحت تر تامین می‌شود، نکته دوم اینکه خیلی خوب است این دو چرخ با هم بچرخند منتهی اگر دشمنان بگذارند زیرا می‌خواهند این دو چرخ هیچکدام نچرخند و نباید تسلیم شویم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اصول حاکم بر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: اگر فرض کنیم این تحریم‌ها تازه ایجاد شده است اگر به سیاست اقتصاد مقاومتی عمل شود نه فقط مشکلات خودمان بلکه مشکلات اقتصادی منطقه و بخشی از جهان حل می‌شود.

رحیم پور ازغدی عنوان کرد: اگر مسئولان می‌خواهند بدون نیاز به خارج از کشور مشکلات داخلی حل شود باید کاری کنند که تمام مراحل اداری تولید در کشور برطرف شود و تمام موانع باید شناسایی شود و اشتیاق عظیم برای کار و تولید را سریع مجوز دهند و موانع بوروکراتیک را از سر راه بردارند و بانک‌ها بیایند در کنار تولیدکننده قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: همان اشتباهاتی که به غواصان کربلای 4 شد که بنده از نزدیک آنجا بودم و خودم مجروح شدم و برادرم شهید شد، امروز نیز وجود دارد و کمتر نیست و در عرصه تولید این مسئله بیشتر نمایان شد و بعضا خودمان نمی‌گذاریم این موج عظیم برای تولید در کشور شکوفا شود.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه موانع تولید باید به سرعت از میان برود خاطرنشان کرد: باید یک قرارگاه عملیاتی در این زمینه تشکیل شود تا موانع به سرعت گزارش شود.

رحیم پوز ازغدی بیان کرد: بهترین آموزه‌های اقتصادی از سوی امام رضا(ع) مطرح شده است، برخی بازاریان مشهد حواسشان باشد که مشهور به گرانفروشی نشوند و این ننگ بزرگی برای شهر امام رضا(ع) است. خود بازار مشهد باید در این زمینه به ویژه در ایام زیارتی فکری برای این مسئله بردارد.

وی افزود: ما علاوه بر اینکه بعد حقوق و اخلاق اسلامی را باید در بازار تامین کنیم قطعا دنیای ما هم تامین می‌شود و تحریم‌ها نیز برطرف می‌شود.

وی گفت: مسئله اول اگر تمام تحریم‌ها را بردارند اگر به این چه امام رضا می‌فرمایند عمل نکنیم در دنیا و آخرت بدبخت هستیم، اگر تمام تحریم‌ها برداشته شود تمام مشکلات برطرف نمی‌شود. امام رضا 5 اخلاق فاسد را شناسایی می‌کنند که سبب تراکم ثروت می‌شود و این 5 اخلاق شدید اخلاق سرمایه داری، آرزو پروری و تخیل، حرص در بازار، قطع رابطه خویشاوندی بخاطر پول و ترجیح دنیا بر آخرت است.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: امام رضا فرمود به اندازه نیاز مصرف کنید و مازاد آن را به دیگران بدهید، خانه‌های بزرگ اشرافی نسازید، آنچه نمی‌خورید انبار نکنید و از خدایی که به او بازمی‌گردید بترسید اگر به اینها توجه شود مشکلات ما حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازاریان باید به این روایات توجه کنند بیان کرد: امام رضا می‌فرمایند اگر شیعه ما هستید دنبال سود محدود باشید و نه سود نامحدود. ایشان فرمودند مومن از مومن سود نامعقول نمی‌گیرد زیا این نوعی ربا است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد:ربا یعنی دیگری را استثمار کردن و از این طریق جیب خود را پر کردن. امام رضا فرمود به سود محدود قانع باشد و خداوند زندگی شما را تامین می‌کند.

رحیم پور ازغدی تاکید کرد: امام رضا فرمودند دنبال ربح خفیف و سود کم باشید و هر قیمتی که می‌خواهید روی جنس نگذارید زیرا این نوع معامله نوعی ربا است.

وی افزود: این حضرت می‌فرمایند وقتی مال انسان مظلوم بالاکشیده می‌شود تا سود بیشتری نصیب شود مثل این است که انسانی را کشته‌اید و وی را به پرتاب فقر فرستاده‌اید. لقمه از دهان خانواده فرد دیگری برای خود کشیده‌اید. ایشان برای حل مشکل اقتصادی در دنیا، اسلام خالص را معرفی می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام رضا(ع) اسلام ناب را بیزاری و نفرت از کسانی می‌دانند که مسئولیت‌های حکومتی را دست افراد غیرمتخصص می‌دهند. اگر می‌خواهید مشکل اقتصادی برطرف شود مدیریت اقتصادی را به هر کسی ندهید.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: اصل بعدی که از سوی حضرت مطرح می‌شود این است که خداوند از چند صفت و سبک رفتاری متنفر است: یک سر و صدای الکی و شعار توخالی، وعده‌های بیخود، بهانه گیری از یکدیگر، ضایع کردن پول و ثروت و سرمایه. چقدر پول و ثروت دست مردم و مدیران است که درست برنامه ریزی نمی‌شود؟

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات به دلیل عدم داشتن عقل معاش است تاکید کرد: امام رضا(ع) مالک همه چیز را خداوند معرفی می‌کند، اگر اموال به نحوی مدیریت شود که درست و عاقلانه مصرف نشود و پول زائل شود در اینجا خداوند متعال از شما متنفر است، در کار اقتصادی نباید بدون عقل وارد شد.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: اینجا فرق اسلام و سکولاریسم مشخص می‌شود، علاوه بر این امام رضا(ع) از جامعه و مردمی سخن می‌گوید که روح گدایی بر آنها حاکم است و دائما از یکدیگر چیزی می‌خواهند و خداوند از اینها متنفر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: وقتی روح خواهش در داخل گناه است قطعا روح گدایی و خواستن از غرب و بیگانه قطعا بدتر است و خداوند از چنین ملت و حاکمیتی بیزار است. قرآن می‌فرماید هر جا ایمان است عزت هم است.

رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد: اصل بعدی از سوی آن امام(ع) این است که اگر رفتید به سمتی که کلاه یکدیگر را بردارید که متاسفانه این اصل بین ما هست، در چشم خداوند عزت و احترام ندارید و باید یاد بگیرد در بازار و اقتصاد با هم ارتباط مطلوب داشته باشید.

وی افزود: اگر کسی در جامعه ما با قوانین خود کاری کنند که تولیدکننده داخلی مایوس شود، اینها خیانت است.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: اگر شما جامعه‌ای سیر باشید ولی اخلاق و انسانیت نباشد آن جامعه انسانی نیست و حیوانی است. آن جامعه‌ای مسلمان است که رحمت به حال ضعفا داشته باشد و در هر محلی ثروتمندان آن محل نگران فقرای آن محل باشد.

وی گفت: امام رضا(ع) ناطق را زیارت کنید، امام رضا(ع) جامعه‌ای را قبول دارد که در آن مساوات حاکم باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها