در نشست اوقات فراغت تابستانی مطزح شد:

راه اندازی مدرسه قهرمان در یزد/اوقات فراغت دانش آموزان یزدی در ۱۷۴ فضای فرهنگی و پرورشی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از اجرای طرح مدرسه قهرمان خبر داد و گفت: در این طرح دانش آموزان یک مدرسه در رشته های مختلف و طی برگزاری مسابقات در دورن مدرسه و منطقه و استان به رقابت با یکدیگر می پردازند و مدرسه برتر به مسابقات کشوری اعزام می شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۲۹۶
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، صیح امروز نشست خبری ساماندهی اوقات فراغت در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

در این نشست ابتدا معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: یدلیل جذابیت ورزش در بین اقشار مختلف مردم بویژه دانش آموزان  و تاثیرات آن بر همگان  در این راستا ساعت تربیت بدنی در مدارس تعریف  و بخشی از فعالیت های حرکتی دانش آموزان را تامین می کند که  این میزان کافی نبوده  و نیازمند مکمل هایی است.

عباس دهقان با اشاره به وظیفه ذاتی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در جهت تقویت برنامه های مکمل و برنامه های جدید در ساعت تربیت بدنی افزود: در این زمینه کانون های ورزشی درون مدرسه ای و برون مدرسه ای، المپیادهای ورزشی و کانون های ویژه تعریف شده است.

 وی ادامه داد: برنامه های اوقات فراغت ورزشی در ۱۸۰ کانون ورزشی درون مدرسه ای و ۱۷۱ کانون برون مدرسه ای ارائه می شود برنامه هایی برای آگاه سازی والدین در حوزه ورزش و تقویت سواد حرکتی با برگزاری کلاس های ورزشی و توجیهی  برگزار خواهد شد.

 دهقان از اجرای طرح مدرسه قهرمان خبر داد و گفت: در این طرح دانش آموزان یک مدرسه در رشته های مختلف و طی برگزاری مسابقات در دورن مدرسه و منطقه و استان به رقابت با یکدیگر می پردازند و مدرسه برتر به مسابقات کشوری اعزام می شود.

 معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان  با اشاره به اهمیت ورزش و نقش آموزش و پرورش در این زمینه اظهار داشت:   توسعه و ارتقا آمادگی جسمانی ، مهارت های ورزشی دانش آموزان، ارتقا سلامت جسمی و روحی آنان، مشارکت حداکثری خانواده ها و کادر مدارس در برنامه های اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

 

دهقان در ادامه به  کمبود معلم ورزش اشاره کرد و افزود: با آزمون استخدام سال ۸۹، ۳۰ هزار معلم ورزش در کشور استخدام، که در استان یزد نیز تعدادی نیرو جذب و به نوعی کمبود جبران شد اما این کمبود همچنان ادامه دارد و در حال حاضر در بخش بانوان ۸۰ معلم و آقایان ۶۰ معلم کم داریم که طی مکاتبات انجام شده امیدواریم این مشکل رفع شود.

 معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست  از برگزاری  برنامه های تابستان در ۱۷۴ فضای فرهنگی و پرورشی خبرداد و افزود: برنامه های اوقات فراغت در ۲۸ کانون فرهنگی و تربیتی و ۱۰۰ شعبه زیر نظر این کانون ها، ۱۷ دارالقران و ۳۰ مرکز ضمیمه، ۱۴ پژوهش سرای دانش آموزی و ۱۵ اردوگاه  اجرا می شود.

 عباس سرداری برنامه های اوقات فراغت در تابستان امسال را اردوهای جهادی، زیارتی و سیاحتی، اتاق قصه و بازی های گروهی ویژه جوانه ها، اردوهای بنیاد علوی ویژه مناطق محروم  عنوان کرد و اضافه کرد: آموزش قرآن شامل آموزش عمومی و تخصصی، آموزش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، اجرای فعالیت های هنری اعم از خوشنویسی، خطاطی، نقاشی و ... از دیگر برنامه ها ویژه تابستان امسال است.

 معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد همچنین  از برگزاری دوره های فنی و مهارتی  در تابستان امسال خبر داد و اظهار داشت: با توجه به استقبال دانش آموزان تعمیرات لوازم خانگی و کامپیوتر را در این دوره ها لحاظ کردیم.

ارسال نظرات