امام جمعه موقت رشت گفت: عمر گرانقدر مرحوم آیت الله امینیان سراسر در خدمت روشنگری و بصیرت افزایی بود و مردم گیلان خدمات علمی و فرهنگی این روحانی انقلابی را از یاد نخواهند برد.
کد خبر: ۸۵۲۹۱۰۰
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی در مراسم یاد بود مرحوم آیت الله امینیان امام جمعه فقید شهرستان آستانه اشرفیه و یکي از چهار نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری که در حسینیه حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) سپاه قدس گیلان در رشت برگزار شد با اشاره به سوابق مبارزاتی و انقلابی این روحانی وارسته و شاگرد مکتب امام راحل اظهار کرد: عمر گرانقدر مرحوم آیت الله امینیان سراسر در خدمت روشنگری و بصیرت افزایی بود و مردم گیلان خدمات علمی و فرهنگی این روحانی انقلابی را از یاد نخواهند برد.

وی همچنین به نقش آیت الله امینیان در حمایت از رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دلیل بارز این مدعا تقدیم فرزند برومندشان در جبهه های حق علیه باطل است.

امام جمعه موقت رشت در ادامه به تبیین جایگاه علمای دین در هدایت جامعه ی اسلامی بسوی معنویت، اخلاق و کمال پرداخت و تصریح کرد: این رسالت خطیر با تاسی از نسخه های شفابخش قران کریم تجلی می یابد و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند درک کلام الهی هستیم.

امام جمعه موقت رشت در بخش دیگری از سخنان خویش به ترفندهای شوم دشمنان ملت برای اخلال در روند تحقق اهداف والای اسلامی اشاره کرد و گفت: حقانیت و عدالت در شاخصه ی اصلی انقلاب اسلامی است که در پرتو رهنمودهای خمینی کبیر در این مرز و بوم عینیت یافته و سرانجام ایران اسلامی را در راه مبارزه با استکبار پیروز و سربلند خواهد ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیق عربانی در پایان رمز موفقیت مدیران و کارگزاران حکومت اسلامی را تقوای الهی عنوان کرد و افزود: در این برهه ی حساس از تاریخ نظام اسلامی که دشمنان ملت با انواع ترفندها برای ایجاد انشقاق بین مردم و نظام برنامه ریزی می کنند، الگو پذیری از سیره ی اهل بیت علیهم السلام و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی راه گَشا بوده و خواهد بود.

به گزارش بسیج، در این مراسم که استاندار گیلان، جمعی از روحانیان، فرماندهان و پرسنل سپاه قدس و مدیران اجرایی استان شرکت داشتند در غم فراق زنده یاد آیت الله امينیان نوحه سرایی شد.

ارسال نظرات