فرهنگ دستگیری از نیازمندان در قالب فریضه زکات باید در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۸۵۲۹۰۹۴
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
به گزارش روز پنج شنبه روابط عمومی کمیته امداد شهرستان زرندیه حجت الاسلام محمدعلی علم الهدی در اولین نشست شورای زکات این شهرستان و در جمع کشاورزان و دهیاران روستاهای بخش خرقان افزود: در قران کریم به امر زکات تاکید زیادی داده شده بطوریکه نام زکات همواره در کنار نماز آمده است.

وی ادامه داد: گرفتن زکات واجب مردم به منظور محرومیت زدایی، برقراری عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی ضروری است بنابراین فرهنگ این فریضه الهی باید در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه شهر مامونیه با اشاره به تاکید بزرگان دین بر توجه به زکات و اجرایی کردن این فریضه الهی و دینی در جامعه اسلامی عنوان کرد: ما نیز باید به عنوان شخصی که در جامعه اسلامی فعالیت داریم در مسیر دین حرکت کرده و به این فریضه الهی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: زکات درعمران وآبادانی روستاها تاثیربسزایی دارد ودرخصوص فقرزدایی وکمک به نیازمندان جامعه می توان بااین امر خداپسندانه فقرزدایی کرد.

رییس کمیته امدادامام خمینی (ره)شهرستان زرندیه نیز در این نشست گفت: شورای زکات شهرستان درسال 93 مبلغ چهارمیلیارد و 232 میلیون ریال زکات جمع آوری کرد.

غلامرضا حافظ کمال بیان کرد: در سه ماه اول سال جاری نیز حدود یک میلیارد و 100 میلیون ریال زکات جمع آوری شد که نسبت به سه ماهه اول سال93پیشرفت دوبرابری داشته ایم.

بخش خرقان شهرستان زرندیه در65کیلومتری شهرمامونیه مرکز شهرستان و 75کیلومتری شهرستان ساوه، 12 هزار نفر دارد.
ارسال نظرات