شهید دکتر مصطفی چمران نماد مجاهدت و ولایتمداری است.
کد خبر: ۸۵۲۹۰۹۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
سرتیپ دوم پاسدار مصطفی افشار شامگاه سه شنبه در آیین گرامیداشت شهید چمران و یادواره شهدای کوی امام علی(ع) اراک در مسجد خاتم الاانبیاء این شهر افزود: شهید چمران یکی از مدیران و فرماندهان وفادار و ایثارگر دفاع مقدس بود به طوری که ایده ها و اظهار نظرات ایشان در بسیاری از مواقع راهگشای مشکلات دفاع در برابر رژیم بعثی بود.

وی ادامه داد: شهید چمران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، در صف اول مبارزه با عوامل ضدانقلاب و گروه های وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت و با تکیه بر سلاح تقوا توانست کشور را از وجود اشرار و منافقان کور دل پاک کند.

فرمانده گروه مهندسی 42 قدر اظهار کرد: شهید چمران در کشورهای مختلف از قبیل ایران و لبنان نیروهای بسیار مستعد و توانمندی تربیت و آموزش داد که در عرصه عمل سرمنشاء رشادتهای بسیار در مقابله با رژیم غاصب صهوینیستی و دشمن متجاوز بعثی شدند.

وی گفت: شهید چمران به اشکال گوناگون زندگی، مبارزات و عرفان اسلامی راه و روش زندگی الهی را به نسل های جوان آموخت، چنانکه رزمندگان جوان جنگ تحمیلی همواره از شهید چمران به عنوان معلم خود یاد می کنند.

سردار افشار خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان تحصیلکرده ایران اسلامی باید با الگوگیری از ویژگی های شهید چمران در راستای آبادانی این سرزمین بیش از پیش تلاش کنند.

در پایان این آیین از چند پدر و مادر شهید با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

استان مرکزی شش هزار و 300 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
ارسال نظرات