خبرهای داغ:
استاد بزرگ اخلاق و عرفان حوزه علمیه قم تصریح کرد: چه بسا افرادی که از روزه داری فقط تشنگی و گرسنگی حاصل آنان می شود در صورتی که در روزه داری آنچه مهم است ترقی و تعالی روح و جان، قرب الهی و انس با قرآن است.
کد خبر: ۸۵۲۹۰۷۱
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سیدعلی حسینی آملی، فیلسوف و مفسر قرآن کریم شامگاه (27 خرداد) در آئین استقبال از ماه مبارک رمضان، در تعریف این ماه گفت: « شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ » ماه رمضان ماهی است که در آن قرآن نازل شده لذا انسان  باید تلاش کند تا هرچه بیشتر خود را به تعالیم قرآن نزدیک و نزدیک تر کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه روزه داری و تطهیر اعضا و جوارح است، در عین حال نزول قرآن به عنوان معجزه پیامبر اکرم(ص) در این ماه را مقدم بر دیگر احکام خواند.

این استاد بزرگ اخلاق و عرفان حوزه علمیه قم، «شهر ضیافت الله» را دیگر تعریف این ماه مبارک نام برد و اظهارداشت: رمضان، ماهی است که ما به مهمانی خدا دعوت شده ایم و باید تلاش کنیم تا آداب مهمانی را در خور شأن یک مهمان خوب رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه میزبان این ماه، خوانی به حقیقت قرآن را در این ماه برای بندگان خود گسترانده است، تأکید کرد: اگر بتوان با بهره مندی از مفاهیم این معجزه بزرگ به ترقی نفوس رسید، به مقام نهایی در این ماه رسیده ایم.

آیت الله حسینی آملی، اوج معنویت را دستاورد مهم روزه داری برشمرد و با بیان اینکه برای رسیدن به اوج کمال انسانی طرحی بهتر از روزه و روزه داری نیست، اظهارداشت: روزه باید در انسان قرب الهی ایجاد کند چراکه خاصیت روزه آن است که تقوای الهی حاصل شود.

وی در ادامه مطلب فوق گفت: چه بسا افرادی که از روزه داری فقط تشنگی و گرسنگی حاصل آنان می شود در صورتی که در روزه داری آنچه مهم است ترقی و تعالی روح و جان، قرب الهی و انس با قرآن است.

این مراسم که به همت فعالان مساجد و اعضای کانون فرهنگی و هنری فاطمیون در مسجد آل شیخ بجنورد برگزار شده بود، با قرائت دعای 44 صحیفه سجادیه (دعای حلول ماه رمضان)  اقامه نماز جماعت و اطعام روزه داران همراه بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها