حمیدرضا
همایش تعمیق معنویت فرماندهان و مسئولین سپاه استان ایلام/
حجت الاسلام محمدی گفت: هدف رسانه سرگرم کردن مردم نیست بلکه هدف رسالت ارشاد و تعلیم و تربیت مردم است.
کد خبر: ۸۵۲۹۰۴۹
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام رضا محمدی کارشناس برنامه های مذهبی تلوزیونی در همایش تعمیق معنویت فرماندهان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی برای ارتقاء و بالا بردن سطح عقلی و علمی است.

وی با اشاره به اینکه عقل، دل و جسم انسان 3 بعدی است که باید در ماه رمضان به همه ی آنها توجه نمود، تصریح کرد: هر کدام از این ابعاد به نحوی باید در این ماه بهره وری خود را از رمضان ببرد.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: بهره عقل در ماه رمضان مطالعات؛ مذاکرات علمی و تحقیقی است و تغذیه و ورزش عقل، تفکر در جلسات و مباحث علمی میسر می شود.

این کارشناسی برنامه های مذهبی رسانه عنوان کرد: صدا و سیما باید به دنبال تولید برنامه ها و سریال های باشد که ظرفیت عقل و علمی مردم را بالا ببرد، اما متاسفانه فقط سریال های را می سازند که سرگرم کننده است.

حجت الاسلام محمدی تاکیید کرد: هدف رسانه سرگرم کردن مردم نیست بلکه هدف رسالت ارشاد و تعلیم و تربیت مردم است.

وی با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم تا فرهنگ مردم را بالا برود؛ گفت: اگر هدف سریال های تلوزیونی در ماه مبارک رمضان سرگرم کردن باشد به دنبال طنز می روند که وجهه قالب طنز اغراق و دروغ است و هر چه دروغ بیشتر بگوید سرگرمی بیشتر پیدا می شود.

وی در آخر با بیان اینکه مردم باید تقاضای برنامه هایی از صدا و سیما را داشته باشند که به علم و فرهنگ و معنای بیشتری داده شود، بیان داشت: رادیو معارف و شبکه قرآن مباحث خوبی راجب تغذیه عقلی مطرح می کند اما نباید از حضور در پای منبر ها نیز غافل شد.


ارسال نظرات