مدیر عامل آب منطقه ای استان ایلام از اختصاص بودجه هزار میلیارد ریالی برای پروژه های حوزه آب شهرستان دهلران در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۹۰۱۲
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ; ذوالفقار مهدی زاده مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام در حاشیه بازدید از پروژه سد میمه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: شهرستان دهلران یکی از جبهه های کاری فعال شرکت آب منطقه ای استان ایلام می باشد.

وی افزود: پروژه های ملی و عظیمی در سطح شهرستان در حال اجرا می باشد که مهترین آنها پروژه شبکه اصلی عین خوش به فکه، شبکه و بند انحرافی سد دویرج و سد میمه می باشند.

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام با بیان اینکه عملیات اجرایی سد دویرج تقریبأ به اتمام رسیده است تصریح کرد: پروژه شبکه اصلی عین خوش به فکه تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: در سال 94 اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی در حوزه منابع آبی اختصاص یافته است که با تخصیص این مبلغ شاهد تسریع در روند اجرایی این پروژه ها خواهیم بود.

مهدی زاده با اشاره به پیشرفت 32 درصدی سد میمه خاطر نشان کرد: پروژ سد میمه یکی از سد های تأثیرگذار در حوزه کشاورزی منطقه دهلران می باشد که تیپ آن از نوع خاکی با هسته رسی می باشد.

وی با بیان اینکه عملیات خاکی این سد به اتمام رسیده است، افزود: در هشت ماهه گذشته از محل صندوق توسعه ملی مبلغ 160 میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و سایر امور اجرایی به این پروژه اعتبار تزریق شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به اینکه پروژه سد میمه از لحاظ مالی هیچگونه محدودیتی ندارد و منابع مالی مناسبی برای آن پیش بینی شده است عنوان کرد: طی سفر معاون اول رییس جمهور و قول مهندس جهانگیری و درصورت تسریع در روند اجرایی از سوی شرکت عامل این پروژه تا پایان سال 96 این سد به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: در صورت بهره برداری از سد میمه با توجه به ذخیره 60 میلیون متر مکعبی آب در پشت این سد، به فضل الهی حدود 6 هزار هکتار از اراضی پایین دست سد میمه از نعمت آب برخوردار خواهند شد و تحت پوشش شبکه آبیاری قرار خواهند گرفت.


ارسال نظرات