بعد از ظهر روز چهارشنبه مورخ 94/3/27 همایش پدافند غیر عامل با حضور فرماندهان حوزه و پایگاه و بسیجیان ناحیه حضرت عبدالعظیم(ع) در سالن اجتماعات ناحیه برگزار گردید.
کد خبر: ۸۵۲۸۹۴۲
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛سرهنگ بامری مسئول پدافند غیر عامل سازمان بسیج مستضعفین گفت:پدافند غیر عامل بسیج با سازمان پدافند غیر عامل کشور برنامه هایی را برای اجرا برنامه ریزی می کنند:

1-آموزش

2-آمادگی

3-فرهنگ سازی

در بحث پدافند غیر عامل اصول و مبانی وجود دارد که مثلا باید چه کارهایی را در موقع وقوع حادثه باید انجام داد که کمترین آسیب و ضرر به کشور وارد شود.

وی در تعریف پدافند غیر عامل گفت:عبارت است از عدم استفاده از تجهیزات نظامی و استفاده از دفاع بازدارنده،مثلا در پدافند غیر عامل در صدر اسلام حفر خندق در جنگ خندق و یا در جنگ بدر استفاده از نور خورشید در پشت لشکر و... که کاربردهای پدافند غیر عامل می باشند.

سرهنگ بامری ادامه داد: مردم و شما بسیجیان در موقع خطر باید بهترین عکس العمل را برای دفاع از جان،حفاظت از زیرساخت ها،حفاظت از اماکن و .. را انجام دهید تا کمترین آسیب در بدو حادثه تحمیل گردد.

در حاشیه مراسم جانشین محترم ناحیه حضرت عبدالعظیم (ع) آقای بادلی ضمن ذکر مباحثی در مورد اهمیت اجرای این همایشات برای بسیجیان گفت:انشاءالله در سال جاری برنامه ریزی هایی با مسئولین مربوطه صورت گرفته که چنین همایشاتی در سطح شهرستان ری برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات