مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

بیش از یک‌هزار مبلغ به مناطق مختلف استان مرکزی اعزام شدند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۲۲۰ مبلغ از حوزه‌های علمیه قم، اراک، مشهد، تهران و اصفهان به مناطق شهری و روستایی استان مرکزی اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۲۸۹۱۱
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
حجت‌الاسلام صفر قربانپور پیش از ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ و ائمه جمعه و جماعات مساجد استان مرکزی در اراک با اشاره به فرا رسیدن ایم ماه مبارک رمضان و اعزام مبلغان در سطح استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس سنت هرساله، مبلغان، روحانیان و علماء به راهنمائی و پاسخگویی به سؤالات و مسائل شرعی مردم می‌پردازند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، شهرالله، ماه تزکیه نفس، ماه نزول رحمت و آیات قرآن، ماه محاسبه نفس، ماه استغفار  و ماه میهمانی الهی بوده که در این ماه بندگان خدا بر سر سفره و خوان الهی میهمان هستند و در این راستا نیز فضای تکایا، مساجد و منازل مؤمنان منور به نور قرآن می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای گام برداشتن در مسیر آموزه‌های اخلاقی و دینی بوده که مبلغان دینی در این ماه مبارک علاوه بر فعالیت‌های سنتی، فرهنگی و تبلیغی از جمله اقامه نماز، برگزاری مراسم دعا، سخنرانی و نیایش به تبلیغ چهره به چهره، برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی و تفسیر قرآن نیز می‌پردازند تا نسبت به آگاه‌سازی و بالابردن اطلاعات دینی مردم اقدام کنند.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به تعداد مبلغان اعزامی در سطح استان گفت: در این راستا نیز اقدام به اعزام مبلغ در سطح استان کردیم به نحوی که یک‌هزار و 220 مبلغ از حوزه‌های علمیه قم، اراک، مشهد، تهران و اصفهان و حضور مبلغان دیگری از تبلیغات اسلامی و اوقاف استان مرکزی به مناطق شهری و روستایی استان اعزام شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد مبلغ اعزامی تعداد 220 نفر را مبلغ خواهر شامل شده و مابقی مبلغان برادران هستند که به ترویج و اشاعه امور دینی و الهی می‌پردازند و سؤالات مردمی را در زمینه‌های دینی و معارفی رفع و بستری رشد معنوی را فراهم می‌سازند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده از جمله برپائی مراسم جزء‌خوانی قرآن در تمامی مناطق شهری و روستایی برگزار و مردم به طور قطع در این مراسم پر فیض و معنوی حضور می‌یابند و از ثواب اخروی برخوردار می‌شوند.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به توزیع کتاب وحی گفت: امسال در واپسین روزهای ماه شعبان 25 هزار جلد کلام وحی به کانون‌های فرهنگی، مساجد، حسینیه‌ها و دیگر اماکن برگزار کننده مراسم‌های ماه مبارک رمضان اهداء می‌شود تا اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی با تمام جدیت توسط دستگاه‌های فرهنگی ـ قرآنی دنبال شود.

وی افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در مساجد و تکایای شاخص استان، گردهمایی دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی در یکی از مساجد برجسته هر شهرستان، آئین عزاداری برای مولای متقیان در لیالی قدر برگزار می‌شود.

ارسال نظرات