محمدی تصریح کرد: استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور با بهره گیری از ۲هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی نقش عمده‌ای در تحقق اصل اقتصاد مقاومتی دارد که واگن پارس به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی و صنعتی ایران و خاورمیانه نیز با اجرای استراتژی تولید محور به دنبال تحقق این نقشه راه است.
کد خبر: ۸۵۲۸۹۰۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

محمد محمدی، مدیر عامل شرکت واگن پارس اراک  ضمن تأکید بر اینکه باید در تمام امور گوش به فرمان مقام عظمای ولایت باشیم، گفت: بدون تردید اگر بیانات معظم له در زندگی و جامعه جاری شود با کمترین میزان آسیب مواجه خواهیم شد.

وی فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ اکنون زمینه برای اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مهیا است و اگر همه قوا و دستگاه‌ها همت و مجاهدت کنند به لطف خداوند این کار به خوبی پیش خواهد رفت را یادآور شد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، تحریم، دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

محمدی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور و لزوم ساز و کار و تصمیم سازی برای رونق فضای کسب و کار، اصل اقتصاد مقاومتی به عنوان نقشه راه توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود. استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور با بهره گیری از 2هزار و 900 واحد صنعتی خرد و کلان نقش بسزایی در تحقق اصل اقتصاد مقاومتی دارد که واگن پارس به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای تولیدی و صنعتی ایران و خاورمیانه نیز با اجرای استراتژی تولید محور به دنبال تحقق این نقشه راه است.

محمدی با تأکید براین مهم که تحقق اقتصاد مقاومتی با شعار و همایش محقق نخواهد شد، اضافه کرد: ورود به میدان تولید و استفاده از فناوری‌های نوین بومی دانشمندان جوان و مهندسان کارآزموده داخلی زمینه ساز رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامی است. به نظر می رسد تصمیم گیران کلان کشور با درک صحیح از فرمایشات رهبری باید در جهت رونق فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال پایدار و از همه مهم‌تر تولید ملی تلاش مضاعفی داشته باشند که ماحصل آن تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

محمدی اظهار کرد: اینکه اقتصاد مقاومتی در طول یک سال اخیر در جامعه پیاده شده است یا خیر نیازمند بررسی همه جانبه کارشناسان و صاحبنظران عرصه اقتصادی دارد ولی به نظر می‌رسد دولت تدبیر و امید با حمایت از تولید داخلی به دنبال اجرای سیاست‌هایی در زمینه خودکفایی در اقتصاد است که البته به ثمر نشستن آن به گذشت زمان نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک در پایان گفت: استان مرکزی به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه غرب کشور و با دارا بودن صنایع بزرگی چون ایرالکو، ماشین سازی، واگن پارس، هپکو، کمباین سازی و بسیاری دیگر از شرکت‌ها با دیرینه صنعتی، از اهرم‌های مورد اتکاء در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظرات