تساوي ايران و تركمنستان در مقدماتي جام جهاني روسيه
تيم‌ملي فوتبال ايران در اولين مسابقه در مقدماتي جام جهاني روسيه برابر تركمنستان به تساوي يك – يك رسيد تا شاگردان كرش نتوانند در اولين گام انتظارها را برآورده كنند.
کد خبر: ۸۵۲۸۸۵۳
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
به گزارش خبرگزاري بسيج، تيم‌ملي فوتبال ايران در اولين مسابقه در مقدماتي جام جهاني روسيه برابر تركمنستان به تساوي يك – يك رسيد تا شاگردان كرش نتوانند در اولين گام انتظارها را برآورده كنند. 
ملي‌پوشان فوتبال كشورمان ديروز در اولين مسابقه در انتخابي جام جهاني 2018 در شهر داش آغوز به مصاف تركمنستان رفتند. نكته جالب در ابتداي بازي تصاوير پخش شده از استاديوم داش آغوز تركمنستان بود كه به نظر مي‌رسيد سكوهاي ورزشگاه خالي باشند اما نماهاي نزديك‌تر به سرعت مشخص كردند كه خبري از صندلي‌هاي خالي در ورزشگاه نيست و اين تماشاگران تركمن هستند كه با لباس‌هاي متحدالشكل و رنگارنگ در استاديوم حاضر شدند و گروهي از آنها نيز با لباس سفيد، نام كشورشان را روي سكوها درج كرده‌اند. 

ساخت تيفو و شعار موزائيكي، يكي از اتفاقات مرسوم در فوتبال دنياست اما اينكه همه هواداران در يك سكو از پوششي مشابه استفاده كنند و اين پوشش را در طول بازي هم حفظ كنند، وجه تمايز بزرگ اولين رقيب تيم‌ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني بود. در حالي بازي آغاز شد كه حضور بازيكنان جوان در تركيب تيم‌ملي كاملاً محسوس بود. در خط دفاعي محمد حسين كنعاني‌زادگان، چهره جديد تيم‌ملي در خط دفاع در يك بازي رسمي بود. مهدي ترابي، جوان 20 ساله سايپا هم كه در ديدار دوستانه هفته گذشته با ازبكستان تك‌گل بازي را به ثمر رسانده بود، در بازي ديروز از ابتدا به ميدان رفت و به رضا قوچان‌نژاد ترجيح داده شده بود. نكته جالب حضور ثابت ترابي در تركيب با پيراهن شماره 6 نكونام بود، پيراهن شماره 10 تيم ملي كه پيش‌تر در اختيار انصاري‌فرد بود نيز حالا به وحيد اميري رسيده است. 

همانطور كه قابل پيش‌بيني بود بازي با برتري فوتباليست‌هاي كشورمان آغاز شد و در حالي كه تنها پنج دقيقه از بازي گذشته بود ايران به گل رسيد و يك بر صفر پيش افتاد. در اين دقيقه سردار آزمون با نفوذ از جناح چپ وارد محوطه جريمه شد و پس از جا گذاشتن يكي از مدافعان توپ را از زاويه بسته وارد دروازه تركمن‌ها كرد. سردار آزمون پس از گلزني به سمت جايگاه VIP اشاره كرد كه پدر و مادرش در آنجا حضور داشتند و بازي او را تماشا مي‌كردند. 

آزمون در چهار بازي از پنج بازي اخيري كه در تركيب ثابت تيم‌ملي قرار گرفته گل زده است. بازي دوستانه با عراق پيش از جام ملت‌ها، بازي با قطر و عراق در جام ملت‌ها و بازي ديروز با تركمنستان مسابقاتي بودند كه آزمون در آنها موفق به گلزني شد. 

در ادامه همچنان بازي در نيمه زمين تركمنستان جريان داشت و دو دقيقه بعد از گل اول يك ضربه خطرناك ديگر مهاجم كشورمان را دروازه‌بان تركمنستان مهار كرد. در 15 دقيقه اول فشار تيم‌ملي به قدري بود كه دروازه‌بان كشورمان كه مانند بازي‌هاي اخير عليرضا حقيقي بود، بيكارترين بازيكن زمين بود. دقيقه 16 بود كه تركمن‌ها در اولين حركت روي دروازه ايران، صاحب يك موقعيت خطرناك شدند اما ضربه مهاجم تركمنستان را حقيقي دفع كرد. 
يك دقيقه بعد ايران صاحب يك موقعيت خطرناك گلزني شد اما تير دروازه مانع رسيدن تعداد گل‌هاي ايران به دو شد. در اين دقيقه سانتر خسرو حيدري از جناح راست با ضربه سر ديدني سردار‌ آزمون همراه شد اما ضربه آزمون به تير دروازه برخورد كرد. در ادامه بازي از حملات تيم‌ملي كشورمان كاسته شد و تركمن‌ها با بيرون آمدن از لاك دفاعي براي جبران گل خورده جلو كشيدند و هجومي‌تر بازي ‌كردند. سرانجام تركمن‌ها در عين ناباوري و در حالي كه موقعيت زيادي تا قبل از آن براي گلزني نداشتند در دقايق تلف شده نيمه اول به گل مساوي رسيدند و توانستند دروازه ايران را باز كنند .بدين صورت كه در دقيقه 46 با حركت وينگر از جناح راست و پاس او ميان مدافعان، مين‌گازوف با يك ضربه فني دروازه ايران را گشود تا نيمه اول با تساوي يك بر يك به پايان برسد. اشتباه مدافعان مركزي ايران در اين گل قابل ذكر بود. 

در آغاز نيمه دوم كرش دست به تغيير در تركيب تيم‌ملي زد و تيم با مهدي طارمي و اميد ابراهيمي وارد بازي شد و مسعود شجاعي و مهدي ترابي از بازي بيرون رفتند. مانند نيمه اول، 45 دقيقه دوم هم با حملات تيم‌ملي فوتبال كشورمان آغاز شد. در طرف مقابل تركمنستاني‌ها هم روي ضدحمله به دنبال رسيدن گل دوم بودند. با وجود برتري تيم‌ملي كشورمان تركمن‌ها با يك بازي دفاعي راه‌هاي نفوذ را بسته بودند تا شاگردان كرش نتوانند موقعيت خطرناكي را خلق كنند. در ادامه رضا قوچان‌نژاد هم به جاي وحيد اميري به بازي آمد تا تيم‌ملي با سه مهاجم حمله كند. اين تغييرات تأثيري نداشت تا تيم‌ملي در اولين بازي برابر تركمنستان به تساوي يك – يك برسد و تنها با يك امتياز از داش آغوز به تهران برگردد. 
ارسال نظرات