خبرهای داغ:
از سوی معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور ؛
اولین نشست “سلسله گفتمان زن و خانواده” با محوریت تفاوت سبک زندگی ایرانی، اسلامی و غربی و اثرات آن بر جوانان غربی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۸۸۴۸
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازخوزستان:

به همت معاونت خواهران سازمان بسیج دانشجویی کشور، اولین نشست "سلسله گفتمان زن و خانواده” با محوریت (تفاوت سبک زندگی ایرانی، اسلامی و غربی) و اثرات آن بر جوانان غربی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 

در این نشست که ۲۷ نفر از مسئولین معاونت های خواهران بسیج دانشجویی سراسر کشور به همراه تعدادی از فعالین دانشجویی حضور داشتند، دکتر روح افزا مسئول معاونت خواهران بسیج دانشجویی کشور در بیان اهداف این نشست عنوان کرد: دغدغه مندسازی و ایجاد انگیزه در افراد و دانشجویان، از اهداف برگزاری این نشست می باشد.

 

روح افزا با اشاره به آمارهای منتشر شده از سوی سازمان ملل در خصوص نتایج افزایش سن ازدواج گفت: روابط نامشروع و فرزند نامشروع از موضوعاتی هستند که امروزه از سوی کسانی انتفاق می افتد که مبانی دینی را قبول ندارند و این امر باعث افزایش ازدواج سفید می گردد و فرزندان نامشروع تولید شده از این روابط، باعث یک نوع بی هویتی و بی ثباتی هستند.

 

وی درباره اهمیت سبک زندگی اظهار داشت: سبک زندگی برای همه جوامع و در همه مقاطع به صورت نسخه ای نجات بخش برای جلوگیری از بی هویتی و بی ثباتی افراد می باشد.

 

مسئول معاونت خواهران بسیج دانشجویی کشور، علت خودکشی در جوامع غربی و در بین مردان را خیانت عنوان کرد و افزود: علت خودکشی در مردان در جوامع غربی، علت های مختلفی دارد اما یکی از این موارد، خیانت است، زیرا که مردان تحمل خیانت را ندارند، حتی اگر خود خیانت بکند.

 

روح افزا با اشاره با مدل های مهندسی غربی تصریح کرد: مدل های سبک زندگی مهنسی غربی، از چاه به چاله افتادن است، به همین دلیل است که ما نمی توانیم به این سبک زندگی کنیم و باید به دنبال مدل اسلامی باشیم.

 

در ادامه این نشست با بیان اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده در رابطه زنان و با نمایش نمودارهای آماری، زندگی های مشترک بدون ازدواج، تجاوز به مادران ۲۰ تا ۵۰ ساله و جرم و کتک خوردن بچه ها ؛ از علل مهم از هم پاشیده شدن بنیان خانواده ها، سقط جنین و طلاق در کشورهای غربی و عربی عنوان شد.

 

گفتنی است موضوعاتی از قبیل: ازدواج و معیارهای انتخاب همسر، جایگاه زن در اسلام، حقوق و تکالیف زن مسلمان، خانواده و اهمیت آن، جمعیت و تحدید نسل، حیا و عفاف، آسیب های ماهواره و شبکه های اجتماعی بر خانواده ها و دانشجویان، اشتغال زنان، فمینیسم و پیامدهای آن و نیز تحلیل های سیاسی روز، جریان های بین المللی فعال در حوزه زنان در ایران، سازمان های مردم نهاد و اثراتش بر فعالیت های زنان، عرفان های کاذب در حوزه زنان، تفاوت سبک زندگی ایران – اسلامی – غربی و اثراتش بر جوانان، برابری جنسیتی به نفع یا ضرر، علل بالا رفتن سن ازدواج، تاثیر اسلامی شدن دانشگاه ها بر حوزه زنان و خانواده، مشکلات خوابگاه های دختران، خشونت علیه زنان، گزارشات حقوق بشری، مسئله هسته ای و نقش زنان به عنوان محورهای جلسات آینده مطرح شد.

 

همچنین، تفاوت علوم انسانی، فنی و تجربی؟ ؛ اگر غرب و پیشرفتش را قبول داریم چه لزومی به ارائه مدل سبک ایرانی – اسلامی داریم؟ ؛ چرا اصرار داریم در دانشگاه ها سبک زندگی ایرانی – اسلامی ارائه شود و آیا پایه علمی دارد یا حسی؟ ؛ چگونه یک خانواده آسیب می بیند؟ ؛ چرا آمار سن ازدواج رو به افزایش است؟ و علت خودکشی مردان در جوامع غربی چیست؟ از سوالات مطرح شده در این نشست بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها