خبرهای داغ:

خودسازی، خدمت رسانی و مطالبه گری، مهمترین اصول اردوهای جهادی

مدیرسازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی مهمترین اصول اردوهای جهادی را خودسازی، خدمت رسانی و مطالبه گری دانست و گفت: اردوهای جهادی بر اساس شرایط مناطق روستایی کشور در نظر گرفته می شوند.
کد خبر: ۸۵۲۸۸۳۶
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، صادق ملایی صبح امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: از زمانی که اردوهای جهادی رسانه ای شدند؛ رشد چشم گیری از نظر کیفی و کمی داشته اند.

مدیر سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه مهمترین اصول اردوهای جهادی خودسازی، خدمت رسانی و مطالبه گری است، گفت: اردوهای جهادی بر اساس شرایط مناطق روستایی کشور در نظر گرفته می شود و با توجه آن شرایط فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: پنج رویکرد و اصل در اردوهای جهادی وجود دارد.

این مقام مسئول در بسیج دانشجویی استان با بیان اینکه اولین رویکرد اردوهای جهادی فرهنگ سازی است عنوان کرد: لازمه این اردوها در مناطق محروم تببین فرهنگ کار و تلاش جهادگران است.

ملایی دومین رویکرد را گفتمان سازی دانست و افزود: در مباحث اقتصادی ، جریان سازی و حرکت های جهادی در سطح دانشگاه ها برای کمک به محرومین فراگیر شود.

وی علمی پژوهشی را از دیگر رویکردهای اردوهای جهادی عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان فنی مهندسی در کنار کار علمی می توانند آموزش های لازم را فرا گیرند که این آموزش ها می تواند به اقتصاد مناطق محروم کمک کند.

مدیرسازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی مطالبه گری را از دیگر اصول و رویکرد اردوهای جهادی عنوان کرد و افزود: جهادگران دانشجویی در کنار کاری که در مناطق محروم انجام می دهند کار مطالبه گری را نیز دنبال می کنند.

ملایی ادامه داد: بررسی مشکلات و معضلاتی که در در این مناطق و در عرصه های کشاورزی، اقتصادی و فرهنگی ، اجتماعی و دینی وجود دارد جهادگران به دنبال راهکارهای خاصی برای برطرف کردن آنها هستند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش نسل و پیری جمعیت کشور کلاس های آموزشی ازدواج و افزایش نسل بر اساس ظرفیت های موجود گذاشته می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار