حمیدرضا
افتتاحیه کلاس های قرآنی ماه مبارک رمضان در سپاه استان ایلام/
حجت الاسلام جلیلیان گفت: ماه مبارک رمضان ماه ی است که کتب الهی در آن نزول کرده و نشانه از هدایت بشری است.
کد خبر: ۸۵۲۸۷۲۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) اظهار کرد: ماه رمضان ایام بهروری از نزول قرآن کریم است که پیامبر می فرماید: ثواب خواندن یک آیه از قرآن برابر یکبار ختم قرآن است و هر ختم این کتاب الهی مستحق شدن قرآن کریم را در پیش دارد.

شمس الله جلیلیان عنوان کرد: شب قدر که یکی از بهترین شب های ماه مبارک رمضان است نزول قرآن به صورت حقیقی غیر حسی به پیامبر اکرم(ص) انتقال یافت که مخاطب اصلی پیامبر و ائمه اطهار بودند اما آنها برای هدایت بشر قرآن را به مردم نشر کردند.

وی، با اشاره به اینکه قرآن کریم به دو صورت مستقیم و با واسطه ی جبریل به پیامبر(ص) نازل شد، تصریح کرد: هدف از نزول قرآن هدایت و سعادت بشر برای رسیدن به خداست و هرچه ائمه تفسیر و تعبین کردند بر گرفته از قرآن کریم است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بیان کرد: هر کسی اقامه ی نماز کند و آیات خداوند را بخواند تجارتی را شروع کرده که هیچگاه ضرر نمی کند.

وی گفت: طبق روایات تمام کتب آسمان در ماه رمضان نازل شده است و بجز قرآن کریم حتی تورات، انجیل و زبور در این ماه نازل شده است که نشانه می دهد این ماه برای هدایت بشری رقم خورده است.

شمس الله جلیلیان اذعان کرد: در این ماه انسان می تواند از گناهان و خطا های خود رهایی یابد که و پیامبر می فماید: چقدر بی چاره است کسی که ماه رمضان تمام شود و از طرف خدا آمورزیده نشود.

وی با بیان اینکه کسی بتواند 6 صفت را در وجود خود بگنجاند خداوند او را می آمورزد تاکیید کرد: دین داری و حفظ دین، صله ارحام، عدم آزار و اذیت همسایه و مردم، رعایت حال برادر دینی سرآغاز بندگی را در بندگی را در پی خواهد داشت.


ارسال نظرات