جانشین سپاه قدس کردستان:

رسم شهدا ولایت‌مداری و استکبارستیزی است

جانشین سپاه قدس کردستان رسم شهدا را خدمتگزاری، ولایت‌مداری، استکبارستیزی، روحیه اخلاص، ایمان و روحیه جهادی برشمرد.
کد خبر: ۸۵۲۸۶۲۳
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار حمزه فلاح در یادواره سردار شهید علیرضا خلوص دهقانپور که در مصلی نمازجمعه صومعه‌سرا برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های شهدا و یادواره‌ها نیاز جامعه است و سیره شهدا باید در جامعه احیا شود، اظهار کرد: شهدا عند ربهم یرزقونند.

وی بر الگو بودن سردار شهید دهقانپور اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار در زمان حیات خود محور وحدت و همدلی بوده و امروز نیز در این مراسم سبب اتحاد و یکپارچگی شده است.

جانشین فرمانده سپاه کردستان با تاکید بر اینکه شهدا خواستار جاری ساختن سیره آنان در زندگی فردی و جمعی هستند، افزود: شهدا دارای مقام جاوید و حیات طیبه‌اند و همواره حاضر و ناظر بر اعمال هستند.

فلاح اقتدار و پیشرفت کشور در صحنه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، امنیتی را مرهون خون پاک شهدا دانست و عنوان کرد: اگر فداکاری و از خود‌گذشتگی‌های شهدا نبود یقیناً به عزت و افتخار دست نمی‌یافتیم.

وی با اشاره به گفته امام(ره) که شهدا ولی نعمتان انقلاب و اسلام هستند، خاطرنشان کرد: شهدا پس از شهادت به تعالی دست می‌یابند و امام نیز پس از ورود به ایران پس از  14سال تبعید برای پیوند با شهدا و آرمان‌ها در بهشت زهرا و مزار شهدا حاضر شدند که نشان از اهمیت و مقام شامخ شهداست.

جانشین سپاه قدس کردستان اضافه کرد: علی رغم اینکه سران بزرگ کشورهای شرق و غرب در برابر امام(ره) هیچ بودند با این‌حال بنیانگذار جمهوری اسلامی در برابر شهدا اینگونه رفتار می‌کردند و همواره از خداوند می‌خواستند با شهدا و بسیجیان محشور شوند.

وی با ابراز ناراحتی از وضعیت فرهنگی امروز کشور، اظهار کرد: امروز جوانان به دنبال کتاب‌هایی مبتذل هستند در صورتی که داستان‌های واقعی موجود در تاریخ اسلام از شهدا و متعلق به شهداست.

فلاح تعداد شهدای دانش‌آموز را 36 هزار شهید دانست و گفت: زندگی هر یک از این دانش‌آموزان می‌تواند یک الگو باشد.

وی بی‌تفاوتی را نوعی بی‌احترامی به شهدا خواند و افزود: همه موظف به اجرای وظایف شرعی هستیم و در صورت اجرای درست وظایف، حمایت و در صورت ضعف، تقویت نیاز است.

جانشین سپاه قدس کردستان رسم شهدا را خدمتگزاری، ولایت‌مداری، استکبارستیزی، روحیه اخلاص، ایمان و روحیه جهادی برشمرد و گفت: سیره شهدا اخلاص در خدمتگزاری و عمل برای خدا است و امروز باید این ویژگی‌ها در جامعه و در پیچ و خم زندگی پیاده و نهادینه شود.

وی با اشاره به عملیات والفجر 8 اضافه کرد: با روحیه جهادی شهدا و رزمندگان ناممکن‌ها ممکن شد و ما نیازمند تقویت و الگوگیری از روحیه جهادی شهدا هستیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس کردستان در خاتمه خروجی مجالس شهدا را بیعت با فرهنگ و سیره شهدا دانست و اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند روحیه جهادی و ولایت‌مداری شهدا هستم؛ چرا که شهدا ولایت‌مدار بودند نه ولایت شعار و با ولایت مداری شهدا، کشور در برابر دشمنان سینه سپر و ایستادگی کرد.

به گزارش بسیج؛ سردار شهید علیرضا دهقانپور فرمانده گردان حضرت سلمان لشکر 16 قدس گیلان، متولد سال  1338 در روستای ازگم صومعه‌سرا بود که با حضور در جبهه حق علیه باطل در تاریخ 25 خرداد سال 1367 در "منطقه قله قامیش" به شهادت رسید.

ارسال نظرات