ايران – تركمنستان، انتخابي جام جهاني 2018، امروز ساعت 17:30

آغاز راه رسيدن به روسيه

تيم‌ملي فوتبال كشورمان در حالي كه كرش دست به جوانگرايي در تيم زده است، امروز در اولين مسابقه در انتخابي جام جهاني 2018 به مصاف تركمنستان مي‌رود.
کد خبر: ۸۵۲۸۵۷۴
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرگزاري بسيج،تيم‌ملي فوتبال كشورمان در حالي كه كرش دست به جوانگرايي در تيم زده است، امروز در اولين مسابقه در انتخابي جام جهاني 2018 به مصاف تركمنستان مي‌رود. 

كار تيم‌ملي فوتبال ايران از امروز براي صعود به جام جهاني روسيه‌ آغاز مي‌شود، آن هم در حالي كه سه سال تا شروع اين مسابقات باقي مانده است. شاگردان كرش كه در مرحله اول گروهي جام جهاني با تيم‌هاي تركمنستان، عمان، گوام و هند همگروه شده‌اند، امروز در اولين مسابقه‌شان در شهر آش داقوز به مصاف تركمنستان مي‌روند. در شرايطي كرش شاگردانش را آماده اين مسابقه كرده است كه جوانگرايي سرمربي پرتغالي يكي از نكات بارز تيم كشورمان در بازي امروز است.البته اين بازيكنان جوان در بازي دوستانه هفته گذشته برابر ازبكستان به خوبي پاسخ اعتماد كرش را دادند و تيم‌ملي در حالي كه 10بازيكن آن اولين بازي ملي‌شان را تجربه مي‌كردند، با گل مهدي ترابي مهاجم 20 ساله سايپا، ازبك‌ها را در تاشكند شكست دادند. حالا ترابي در كنار بازيكناني مانند كنعاني‌زادگان، طارمي، عزت‌اللهي، ميلاد محمدي و مهدي شريفي در كنار باتجربه‌هاي تيم اميدواركننده ظاهر شده‌اند و حالا بازي با تركمنستان اولين گام رسمي اين تيم جوان شده است، تيمي كه با كاپيتان جديدش يعني آندو تيموريان مقابل تركمنستان قرار مي‌گيرد و بازيكناني مانند اشكان دژاگه و سيدجلال حسيني غايبان آن در اولين رقابت در راه رسيدن به جام جهاني روسيه هستند. 

كارلوس كرش درباره بازي امروز گفت: «ما به تمام تيم‌هاي آسيايي احترام مي‌گذاريم و قصد داريم خودمان را براي حضور در جام جهاني آماده كنيم. امروز هم با احساس مسئوليت بازي مي‌كنيم و همگروهي با اين تيم‌ها براي ما هم افتخار است.» كرش در پاسخ به اين سؤال كه در بازي برابر تركمنستان بازيكنان جوان چقدر در برنامه‌هاي شما جا دارند هم اينطور پاسخ داد: «وقتي شما رقابت‌هايي چون انتخابي جام جهاني را آغاز مي‌كنيد چيزي كه اهميت دارد كسب سه امتياز است. مهم است كه سه امتياز را بگيريم. اگر به سن، مذهب و رنگ پوست بازيكنان نگاه كنيم، اشتباه است، بايد اين طرز تفكر را يك بار براي هميشه در فوتبال ايران كنار بگذاريم.»

تركمنستان در حالي پس از 19 سال برابر ايران قرار مي‌گيرد كه اين تيم برخلاف دهه گذشته، اين روزها در رده تيم‌هاي درجه 3 آسيا قرار مي‌گيرد. تركمنستان در آخرين رده‌بندي فيفا با يك پله صعود در رده ۱۷۳ دنيا قرار گرفت، يعني ۱۳۲ پله پايين‌تر از ايران. درحال حاضر آمان قليچ كوچوموف هدايت اين تيم را برعهده دارد و روسلان مينگازوف كه در تيم باميت روسيه بازي مي‌كند و آرتور گووركيان كه در نسف‌قارشي و الكساندر بوليان كه در دينامو ازبكستان به ميدان مي‌روند و بردي ساميرادوف كه در تيم عشق‌آباد و احمد آتايف كه در تيم آلتين آسير تركمنستان حضور دارد، چهره‌هاي شاخص اين تيم هستند. اين تيم كه در بين تيم‌هاي آسيايي هم در رده سي و پنجم قرار گرفته، تاكنون شش مرتبه مقابل تيم ايران به ميدان رفته كه حاصل آن دو پيروزي براي ايران، دو تساوي و دو برد براي تركمنستان بوده است. 

آخرين ديدار دو تيم به پنجم آذرماه 75 برمي‌گردد كه ايران در يك بازي تداركاتي با يك گل مغلوب تركمنستان شد كه اين آخرين رويارويي دو تيم بوده است. حالا و پس از حدود 19سال، دو تيم درحالي برابر هم به ميدان مي‌روند كه تيم تركمنستان در نخستين بازي خود در اين رقابت‌ها با يك گل در زمين گوام شكست خورد تا يكي از شگفتي‌هاي روز نخست مقدماتي جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا را رقم بزند. سرمربي تركمنستان درباره رويارويي با ايران در دومين بازي در انتخابي جام جهاني روسيه گفت: «بازي برابر تيمي مثل ايران كه در جام جهاني اخير حضور داشته تجربه بسيار خوبي براي بازيكنان ما خواهد بود.» او درباره اينكه آيا از رويارويي برابر ايران نمي‌ترسيد هم گفت: «اصلاً براي ما باخت مهم نيست. مهم اين است كه از باخت احتمالي برابر تيم بزرگي چون ايران درس بگيريم. به خاطر همين از بازي برابر ايران نمي‌ترسيم.» 
ارسال نظرات
آخرین اخبار