در آستانه ماه مبارک رمضان مساجد استان کردستان برای میزبانی از روزه داران در دهه تکریم و غباروربی مساجد، غبارروبی شد.
کد خبر: ۸۵۲۸۵۳۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،مسجد جامع سنندج برای میزبانی از روزه داران در دهه تکریم و غباروربی مساجد، توسط علاقمندان خواهر و برادر غبارروبی شد.
در این مراسم که امروز سه شنبه ۲۶ خردادماه انجام شد اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
همزمان با دهه آخر ماه شعبان دیگر مساجد سراسر شهرستان و استان نیز غبارروبی شد.
حجت‌الاسلام علی محسن منتشلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در جریان غبارروبی از مسجد جامع سنندج اظهار داشت: دهه آخر ماه شعبان دهه تکریم و نکوداشت مساجد است.

حجت‌الاسلام منتشلو افزود: هر ساله دهه سوم ماه شعبان را دهه تکریم و غباروربی مساجد می نامند که در این ایام آماده سازی مساجد برای میزبانی از روزه داران برنامه ریزی شده و ضمن غبار روبی، فضا برای حضور مومنان بیش از پیش مهیا می‌شود.

وی افزود: تدابیر و تمهیدات لازم به منظور استقبال از ماه ضیافت الهی برای بهترین مخلوقات خداوند مهیا شده و مساجد در جای جای شهرستان و استان آماده میزبانی از روزه داران هستند.

وی افزود: یکی از کارهای لازم این دهه غبارروبی و آماده سازی مساجد؛ خانه های خداوند متعال در روی زمین و عبادتگاه عاشقان معبود است.
وی گفت: مساجد در این دهه غبارروبی و عطر افشانی شده و آماده و مهیای پذیرش میهمانان الهی میگردد.
حجت‌الاسلام منتشلو بیان کرد: با توجه به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) که فرمودند ای مردم ماهی به شما روی آورده که با برکت،رحمت و مغفرت است.
وی افزود: از این روایت بر می آید ماه مبارک رمضان ماه خداوند متعال به سه دهه برکت،رحمت و مغفرت تقسیم می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اظهار داشت: امید است با آماده سازی و مهیای درونی میهمان خوبی برای خداوند متعال باشیم و از خوان نعمت الهی در این ماه بهره مند گردیم و برکات،رحمات و مغفرت خداوند بزرگ در ماهی که با نام خود اوست شامل حال همه مومنین و روزه داران گردد.

ارسال نظرات