مدیر ارتباطات و امور رسانه ای بنیاد روایت فتح گفت: در هفته جاری فراخوان چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت منتشر می‌شود و به دست هنرمندان می‌رسد.
کد خبر: ۸۵۲۸۵۲۲
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹

سید مجتبی نوریان مدیر ارتباطات و امور رسانه ای بنیاد روایت فتح در گفت‌و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: قبلا شورای سیاست گذاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت برای برگزاری این رویداد سینمایی به صورت سالانه به توافق رسیده بود اما درهفته های اخیر محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و محمدرضا شرف‌الدین مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در مصاحبه‌هایی اعلام کردند که برگزاری سالانه جشنواره فیلم مقاومت با اما و اگر روبرو است در نهایت هم سردار جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت اعلام کرد که برگزاری دوره چهاردهم جشنواره فیلم مقاومت در هفته دفاع مقدس سال 1395 خواهد بود.

وی افزود: سینمای استراتژیک از اولویت های بنیاد روایت فتح است. سینمای استراتژیک شامل بحثهایی چون استکبارستیزی، گروهکهای تروریستی چون داعش و حوادثی مختلفی است که بواسطه حضور آمریکا و صهیونیستها در منطقه بوجود آمده است. با توجه به اینکه این آثار باید در خارج از کشور تولید شوند طبیعتا هزینه آنها بسیار بالاتر از فیلم های تولید شده در داخل کشور است. پرداختن به موضوعات مهم و اساسی هشت سال دفاع مقدس نیز از الویت های مهم و اساسی بنیاد روایت است.

نوریان با اعلام این خبر که درهفته جاری فراخوان چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت منتشر می‌شود و به دست هنرمندان می‌رسد، تصریح کرد: طبق تصمیم گیری های صورت گرفته قراراست هزینه‌های جشنواره تئاتر کاهش پیدا کند و بخش اعظم بودجه برای اجرای عمومی تئاتر های دفاع مقدس هزینه شود که البته این مساله نیازمند یاری دیگر نهادها به ‌ویژه مراکز استان‌ها است. در حال حاضر تعداد 100 نمایش آماده اجرای عموم در تهران و شهرستان‌ها هستند.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد روایت فتح در سیاست های جدیدی که در مورد تئاتر مقاومت اتخاذ کرده به ‌دنبال این است که تا جایی که امکان دارد هزینه‌های برپایی جشنواره را کاهش دهد و بودجه آن را به اجرای عموم تزریق کند. با ایجاد فضای لازم برای اجرای عمومی تئاترها  می‌توانیم کاری کنیم که طی یک سال 100 مورد تئاتر داشته باشیم که هرکدام از آنها بین 15 تا 30 اجرا داشته باشند.

ارسال نظرات