مدیر امربه معروف و نهی ازمنکر سپاه بوکان گفت:امر به معروف و نهى از منکر یکى از دستورات مهم و اساسى در فرهنگ دینى است.
کد خبر: ۸۵۲۸۳۹۵
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، جلسه آموزش معارف و مهارت های امر به معروف و نهی ازمنکر به سرگروه حلقه های صالحین به همت حوزه 1بسیج خواهران حضرت خدیجه (س) سپاه بوکان در محل سالن اجتماعات بسیج خواهران برگزار گردید.

در این جلسه سرهنگ پاسدار قربانعلی مختاری گفت: امر به معروف و نهى از منکر هم چون خون در پیکره دین جریان دارد و ضامن حیات اسلام است.

مدیر امر به معروف ونهی ازمنکر سپاه بوکان خیزش و قیام مصلحان در جامعه اسلامى را نیز، بازتابى از عمل به این فریضه دانست و افزود: اگر مصلحان بزرگى، هم چون امام حسین علیه السلام نمى بودند، ارزش هاى انسانى و الهى از بین رفته و اسلام قرن ها پیش دفن شده بود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامى ایران، خود یکى از ثمرات و نتایج با ارزش این اصل در جنبه هاى سیاسى و حکومتى است که توسط مصلح بزرگ، امام خمینى(رحمة الله علیه) رهبرى شده و به پیروزى رسید و هم اکنون به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامى به راه خود ادامه مى دهد.

وی با عنوان اینکه امر به معروف و نهى از منکر یکى از دستورات مهم و اساسى در فرهنگ دینى است یاد آور شد: در قرآن کریم آیات متعددى در زمینه امر به معروف و نهى از منکر وجود دارد و جزو ویژگى هاى مومنین شمرده است، همچنین منکر داراى مراتبى است که دقیقاً باید رعایت شود، به نحوى که اگر با رعایت یک مرتبه از آن، به وظیفه شرعى عمل شد، نوبت به مرتبه دیگر نمى رسد.

سرهنگ مختاری با بیان مراتب امر به معروف و نهی از منکر گفت: اولین مرتبه آن است که کارى انجام دهیم که دلخورى خود را از عمل انجام شده برسانیم. همین مرتبه نیز مى تواند مراحلى داشته باشد، مانند این که با مشاهده عمل زشت او، چشم خود را ببندیم یا اخم کنیم یا چهره در هم بکشیم.

وی دومین مرتبه امر به معروف و نهى از منکر را امر و نهى به وسیله زبان دانست و افزود: این مرتبه خود نیز داراى درجاتى است که اگر با موعظه، ارشاد و گفتار ملایم مقصود به دست مى آید، نوبت به مراتب بعدى نمى رسد.

مدیر امر به معروف ونهی ازمنکر سپاه بوکان سومین مرتبه ،مراتب امر به معروف و نهی از منکر را اقدام عملى دانست و یاد آور شد: این مرتبه نیز داراى مراحلى است که دقیقاً باید رعایت شودو کسى که متصدى امر به معروف و نهى از منکر است، باید در تمام مراتب این واجب دینى، همانند پزشک دلسوز و مهربانى برخورد کند که جز کمک به بیمار و نجات او انگیزه دیگرى ندارد؛ زیرا انسانى که مرتکب منکر مى شود یا نسبت به معروف بى توجه است یا علیه آن موضع گیرى مى کند، مبتلا به نوعى بیمارى روحى و روانى است و باید با ابراز امر به معروف و نهى از منکر او را از چنین بیمارى نجات بخشید.

ارسال نظرات