كارشناس مسائل سياسي:

آمریکا به دنبال عقب نشيني ایران از مواضع خود است

کارشناس مسائل سیاسی با بيان اينكه هدف دشمنان دشمنان ایجاد فضای دوقطبی در کشور هستند، گفت: آمریکا به دنبال تأثیرگذاری تحریم ها و تغییر وضعیت منطقه و در نهایت عقب نشيني ایران از مواضع خود است.
کد خبر: ۸۵۲۸۳۷۱
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میامی، ابوتراب کاتبی در نشست بصیرتی بسیجیان و کارکنان سپاه در محل نمازخانه سپاه ناحیه میامی به محورهای اصلی بیانیه سوئیس اشاره کرد و اظهار کرد: در ابتدای این بیانیه به برنامه های هسته ای ایران و سطح ظرفیت غنی سازی و میزان ذخایر ایران برای دوره های زمانی مشخص و همچنین به تداوم فعالیت سایت نطنز که به عنوان تنها سایت غنی سازی می باشد، اشاره شده است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در این مذاکرات فرصت هایی نیز برای ایران اسلامی به وجود آمده است، افزود: به رسمیت شناخته شدن حق غنی سازی جمهوری اسلامی، حفظ تأسیسات اماکن هسته ای، همکاری بین المللی در زمینه هسته ای، خنثی شدن توطئه های دشمنان در طرح ایران هراسی و ایجاد شکاف های داخلی و منطقه ای بین ایران و اروپا از فرصت های مذاکرات هسته ای است.

وی تصریح کرد: تقسیم پذیری بیانیه و احتمال عدم پایبندی آمریکا به تعهدات به ویژه در زمینه لغو تحریم ها نیز از مهمترین تهدیدها در مذاکرات هسته ای است.

کاتبی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: صنعت هسته ای برای یک کشور ضروری است و توسعه های علمی و فنی هسته ای در ابعاد گوناگون به هیچ وجه نباید متوقف شود و به هیچ وجه اجازه داده نشود که به بهانه نظارت به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند و طرف مقابل باید بداند که تحریمها باید یکجا لغو شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بيان اينكه هدف دشمنان دشمنان ایجاد فضای دوقطبی در کشور هستند، گفت: آمریکا به دنبال تأثیرگذاری تحریم ها در منطقه و تغییر وضعیت منطقه و در نهایت عقب نشيني ایران از مواضع خود است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه غربی‌ها به اذعان خودشان، در ایران با یک ابرحریف به نام رهبری انقلاب اسلامی مواجه هستند، تأکید کرد: پایه اصلی نظرات و ایده ها در جمهوری اسلامی ایران رهبر معظم انقلاب است و کافی است که ایشان فقط اشاره کنند و در آن زمان هجمه های دشمنان انقلاب اسلامی ایران خاموش خواهد شد و تمام پول‌هایی که برای اجرای نقشه‌هایشان هزینه کرده‌اند، از بین خواهد رفت.

کاتبی در ادامه به اهمیت راهبردی منطقه خاورمیانه اشاره کرد و افزود: منطقه خاورمیانه به عنوان خاستگاه ادیان و تمدن های بزرگ، وجود منابع نفتی و گازی و همچنین شاهراه غرب و شرق و وجود اسلام و اسلام گرایی از قدرت بالایی در جهان برخوردار است.

وی با اشاره به تحولات اخیر در کشور یمن و جنایات آل سعود در این کشور، تأکید کرد: جنگ یمن توطئه ای هماهنگ میان آمریکا و آل سعود است و برنامه دیگر آنها نیز جنگ نیابتی علیه ایران اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار