فعالیت 3 ماهه 580 دانشجوی جهادگر در استان کردستان

مسئول اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در فصل تابستان بیش از 580 نفر در اردوهای جهادی استان کردستان حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۷۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،محمد جواد شریفی مسئول اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) گفت: اردوهای جهادی دانشگاه امام حسین (ع) در دو منطقه سقز و قروه آغاز شده است.
وی با اشاره به مدت زمان حضور دانشجویان در کردستان افزود: دانشجویان جهادگردر بازه زمانی 17 خرداد تا 31 شهریور در منطقه چهاردولی شهرستان قروه و همچنین سرشیب سقز فعالیت می نمایند.
مسئول اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) خاطر نشان کرد: تعداد 580 نفر دانشجو در دوره های 10 روزه حضور خواهند داشت که در 4 حوزه فعالیت می نمایند.
وی بیان داشت: در حوزه عمرانی باتوجه به نیاز سنجی های قبلی در ساخت مسجد خانه عالم و سرویس بهداشتی در شهرستان قروه و در روستای درمه فعالیت ساخت مسجد آغاز شده است.
این مسئول از ساخت خانه عالم در سرشیو سقز خبر داد و افزود: تعمیرات منازل محرومین، ساخت غسالخانه و زمین های ورزشی در روستاها نیز از دیگر فعالیت های عمرانی دانشجویان جهادگر خواهد بود.
شریفی با اشاره به فعالیت در حوزه کارآفرینی تصریح کرد: با نیازسنجی در منطقه و بررسی استعداد منطقه اطلاعاتی به دست امده است که باید مردم به مشاغلی که در این مناطق پاسخگو خواهند بود روی بیاورند.
وی افزود: برای مردم در روستاها دوره هایی برگزار خواهد شد که افراد با سپری کردن این دوره ها وارد بازار کار خواهند شد و در مشاغل کوچک اما زود بازده فعالیت می نمایند.
مسئول اردوهای جهادی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه در حوزه بهداشتی در تلاش هستیم تا خواهران پزشک را به منطقه وارد نماییم گفت: در طی این مدت همراه با اکیپ های پزشکی ابتدا مردم را از لحاظ غربالگری جدا خواهیم نمود و در ادامه به منازل سرکشی خواهیم کرد.
به گفته وی در حوزه بهداشتی افراد بی بضاعت و کم توان نیز از داروهای رایگان برخوردار خواهند بود.
این مسئول در پایان با بیان اینکه حوزه فرهنگی و اموزش دیگر حوزه فعالیت جهادگران می باشد افزود: در بخش فرهنگی آموزشی و با توجه به فصل تابستان برای نونهالان و نوجوانان کلاس های قرآن و احکام برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار