گزارشي از آخرين وضعيت نيمكت آبي‌ها براي فصل آينده

منصوريان در يك قدمي نيمكت استقلال

براي نشستن منصوريان روي نيمكت استقلال تنها موافقت باشگاه نفت تهران مانده است، باشگاهي كه مسئولان آن مي‌گويند حاضر نيستند به همين راحتي رضايتنامه سرمربي موفقشان را صادر كنند!
کد خبر: ۸۵۲۸۰۴۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرگزاري بسيج، عليرضا منصوريان بيشتر از هميشه به نيمكت استقلال نزديك شده است، مذاكرات استقلالي‌ها با او به خوبي پيش مي‌رود و اين مربي جوان بله را گفته است و براي نشستن منصوريان روي نيمكت استقلال تنها موافقت باشگاه نفت تهران مانده است، باشگاهي كه مسئولان آن مي‌گويند حاضر نيستند به همين راحتي رضايتنامه سرمربي موفقشان را صادر كنند!

از همان هفته‌هاي آخر كه استقلال با امير قلعه‌نويي روند نزولي را طي مي‌كرد و علاوه بر از دست دادن شانس قهرماني، فرصت كسب سهميه آسيا را آن هم براي دومين سال پياپي از دست داد، نام منصوريان براي سرمربيگري استقلال سر زبان‌ها افتاد. منصوريان آن قدر در نفت آن هم بدون بازيكنان سرشناس خوب كار كرد كه تيمش مدعي قهرماني ليگ شد، در جام حذفي به فينال رسيد و در ليگ قهرمانان آسيا هم به جمع هشت تيم برتر آسيا صعود كرد. با اين كارنامه هر تيمي از حضور چنين مربي‌اي استقبال مي‌كرد. منصوريان هم با توجه به اينكه استقلالي بود همواره در صحبت هايش از اينكه روزي سرمربي تيم محبوبش شود استقبال مي‌كرد. نتايج درخشان او با نفت و كارنامه ضعيف قلعه‌نويي در استقلال همه چيز را براي رسيدن منصوريان به آرزويش مهيا ‌مي‌كرد. حتي در هفته‌هاي پاياني گروهي از تماشاگران با آوردن بنرهايي كه روي آن روزشمار بازگشت منصوريان به استقلال حك شده بود، از سرمربي جديدشان براي فصل آينده رونمايي كردند، البته اين روزشمارها كنايه‌اي به ليدرهاي طرفدار قلعه‌نويي هم بود كه در سال‌هاي اخير وقتي قلعه نويي سرمربي استقلال نبود با حضور در ورزشگاه‌ها براي بازگشت قلعه‌نويي روزشمار مي‌گذاشتند! 

با پايان ليگ هم زمزمه‌هاي حضور منصوريان در استقلال بيشتر از قبل شد، به خصوص اينكه هيئت مديره استقلال به صورت محترمانه عذر قلعه نويي را خواست و عنوان كرد كه سرمربي جديد استقلال به زودي مشخص مي‌شود. عليرضا منصوريان هم گزينه اصلي هيئت‌مديره استقلال بود و مذاكره با اين مربي آغاز شد، مذاكراتي كه منصوريان در جلساتي كه با مديران نفت داشته آن را رسانه‌اي كرد تا نشان دهد كه نمي‌خواهد با پنهان‌كاري درباره آينده كاري‌اش تصميم بگيرد. او چهارشنبه گذشته در جلسه‌اي كه با مسئولان نفت داشت گفته بود: «نمي‌خواستم به فرهنگ قديم فوتبال ايران بازگردم و به همين دليل براي آنكه پنهان از باشگاه كاري انجام نداده باشم با مديرعامل، معاون و مديرفني باشگاه جلسه‌اي برگزار كردم و به آنها گفتم كه با استقلال و دو باشگاه ديگر صحبت‌ كرده‌ام و نمي‌خواستم دروغ بگويم.» البته در آن جلسه منصوريان شرايطش را براي ادامه همكاري با نفتي‌ها در ميان مي‌گذارد، شروطي كه برخي مي‌گويند سنگ بزرگي را جلوي نفتي‌ها گذاشته است، مانند جذب بازيكناني مانند آندو و رحمتي و بستن تيم قوي‌تر از فصل پيش. اين در حالي است كه گفته مي‌شود تيموريان در تراكتور مي‌ماند و رحمتي هم راهي تبريز شده تا با تراكتور قرارداد ببندد و حضورشان در نفت منتفي است. با اين وضعيت به نظر مي‌رسد منصوريان راحت‌تر از قبل بتواند از نفت جدا شود. 
    
در روزهاي گذشته مذاكرات استقلال و منصوريان هم به صورت موازي دنبال و شنيده مي‌شود كه افشارزاده با منصوريان به توافق كامل رسيده و منصوريان هم ابراز علاقه كرده است كه فصل آينده روي نيمكت استقلال بنشيند. پس از توافق با منصوريان، باشگاه استقلال درخواست رسمي‌اش را براي قرارداد با مربي نفت به اين باشگاه ارسال كرده است تا حضور او در جمع آبي پوشان در آستانه نهايي شدن باشد البته با توجه به اينكه منصوريان يك فصل ديگر با نفت قرارداد دارد، بايد اين باشگاه رضايتنامه منصوريان را صادر كند. مديرعامل باشگاه نفت تهران در مورد اينكه آيا قرارداد عليرضا منصوريان با اين باشگاه مشروط بوده و وي مي‌تواند در پايان فصل اول به‌صورت يك‌طرفه قراردادش را فسخ كند، ديروز به خبرگزاري مهر گفت: «قراردادمان با منصوريان دو ساله و قطعي است و هيچ شرط و شروطي در آن وجود ندارد.»
 
قنبرزاده همچنين در باره مذاكره استقلالي‌ها با منصوريان به خبرگزاري تسنيم گفته است: «منصوريان قلباً و اخلاقاً مي‌داند كه با باشگاه نفت قرارداد دارد و قانون را هم زير پا نمي‌گذارد. او حتي بازيكنان مدنظرش را مشخص كرده و مذاكره‌اش با استقلال نيز فقط شايعه‌اي براي بازي كردن با احساسات هواداران اين تيم است.» با اين شرايط همه چيز در گرو نظر باشگاه نفت تهران است و تصميم نهايي را براي حضور يا عدم حضور منصوريان در استقلال آنها خواهند گرفت. منصوريان هم پس از مصاحبه هفته گذشته‌اش تاكنون سكوت كرده است و درباره واكنش نفتي‌ها با مذاكره‌اش با استقلال صحبتي نكرده است و به نظر مي‌رسد سعي دارد با تفاهم از نفت جدا شود.
ارسال نظرات