معاون رئیس‌جمهور در سمنان:
معاون حقوقی رئیس‌جمهور از تدوین سند حقوق شهروندی کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۳۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، الهام امین زاده در جمع مدیران و برخی حقوقدانان استان سمنان اظهار داشت: این سند بر اساس دستور رئیس‌جمهوری و واگذاری آن به معاونت حقوقی رئیس‌جمهور انجام‌شده است.

وی با بیان اهمیت انجام کار کارشناسی برای تدوین طرح‌ها و برنامه‌ها بیان کرد: این سند با بهره‌گیری از اساتید حوزه و دانشگاه و بر اساس فرمان هشت ماده‌ای امام خمینی(ره) تدوین‌شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه استان سمنان یکی از استان‌های پیشتاز در بحث حقوق شهروندی است عنوان کرد: کمیته صیانت از حقوق شهروندی در استان سمنان شکل‌گرفته است و این مهم مایه بسی مباهات است.

امین زاده افزود: از جمله مصادیقی که در کمیته صیانت از حقوق شهروندی در استان سمنان در دست بررسی است، موضوع دسترسی آزاد مردم به اطلاعات است.

وی تصریح کرد: این موضوع برای نخستین بار در کشور آغاز شده است و با به نتیجه رسیدن و جمع‌بندی نتایج، در دیگر استان‌های کشور نیز اجرایی خواهد شد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در تشریح روند اجرای این طرح بیان کرد: براساس قانون، دستگاه‌ها باید اطلاعات عادی و روند کاری خود را در دسترس عموم بگذارند تا مردم برای آینده کاری و زندگی خود برنامه‌ریزی کنند.

امین زاده افزود: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات می‌تواند از طریق درج اطلاعات موردنیاز مردم از دستگاه‌های اجرایی در وب‌سایت‌های این دستگاه‌ها اجرایی شود.

ارسال نظرات