چلداوی

برخی به بهانه جهانی شدن به دنبال تسلیم‌شدن در برابر غرب هستند

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اهمیت استقلال در مبانی انقلاب اسلامی گفت: برخی به بهانه جهانی شدن به دنبال تسلیم شدن در برابر غرب هستند.
کد خبر: ۸۵۲۸۰۱۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد چلداوی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به سوء استفاده برخی از واژه آزادی و دیدگاه آنها در قبال استقلال اظهار داشت: برخی خود را حامی آزادی فردی می‌دانند اما با سوء استفاده از واژه استقلال آن را هضم شدن در نظریات مستکبران به واسطه شرایط دنیا جهانی شدن می‌دانند.

وی با اشاره به معنی واژه استقلال در دیدگاه امام خمینی(ره) افزود: استقلال به این معنی است که ضمن تعامل سازنده با جهان بتوان منافع خود را حفظ کرد، محتاج دیگران نبود و منافع و دستاوردهای خود را به دلیل سایر کشورها از دست نداد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه امام مسئله ارتباط ملل و کشورها را مطرح کرده‌اند، گفت: از نظر امام، ارتباط با کشورهای مختلف جهان در حالی که نافی حقوق و عزت ملت ایران نباشد و به استقلال کشور صدمه نزد قابل قبول است.

چلداوی افزود: در این حال شاهدیم برخی که خود را مدعی آزادی فردی می‌دانند بدون اینکه معنی استقلال را به خوبی متوجه شده باشند و با استفاده از مفاهیمی چون دهکده جهانی و ضرورت ارتباط با سایر کشورها، استقلال را به معنای تسلیم شدن در مقابل فرهنگ، اندیشه و دیدگاه سایر کشورها می‌دانند.

وی تأکید کرد: این افراد قطعا درک درستی از مبانی انقلاب و اسلام ندارند و چون می‌دانند ملت ایران به واژه تسلیم حساس است و از آن نفرت دارد با عبارت‌های به ظاهر موجه چون جهانی شدن و ضرورت حضور ایران در این فرآیند به دنبال از بین بردن استقلال کشور و ایجاد وابستگی بیشتر با غرب هستند، در حالی که انقلاب اسلامی در این کشور ظهور کرد تا ملت ایران بدون وابستگی با آزادی و استقلال اندیشه خود را به دنیا صادر کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: مردم با مشارکت در انقلاب اسلامی اعلام کردند که رسیدن به استقلال واقعی در همه زمینه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی را خواستارند و این مسئله در تمامی صحنه‌های کشور قابل مشاهده است
ارسال نظرات