حاجبی گفت: صنایع کوچک موتور مولد تولید و توسعه اقتصادی است و بسیج در تحقق امر مهم اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی نقش مهمی را ایفا می کند.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۹۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
به گزارش بسیج نیوز،شاهو حاجبی کارشناس مسائل اقتصادی و مدرس دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس با بیان این موضوع که بسیج در تحقق امر مهم اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی نقش کلیدی داشته و نباید سپاه و بسیج به عنوان یک نهاد صرفا نظامی دانست افزود: این نهاد انقلابی توانسته با تاثیر گذاری خوب خود در بین تمام آحاد جامعه، در بحث فرهنگی، اجتماعی؛ اقتصادی و ... در پیشبرد رهنمودهای مقام معظم رهبری نقش مهمی را ایفا نماید.

وی گفت: با توجه به اهمیت نقش صنایع کوچک در توسعه اقتصادی می توان آن را موتور مولد تولید و توسعه اقتصادی دانست و بسیج در قالب های بسیج سازندگی و بسیج کارگری توانسته در تحقق این امر مهم یاری رسان این شرکت های کوچک باشد.
 معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های کردستان با بیان این موضوع که بیشترین فعالیت های توسعه ای در بحث حمایت از تولید ملی و در راستای سیاستهای ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی توسعه صنایع کوچک است خاطر نشان کرد: صنایع کوچک در ایران از این حیث حائز اهمیت است که زود بازده بوده و به سرمایه کمتری نیاز دارد و مهم تر اینکه در مقابل تغییرات محیط کسب و کار از انعطاف پذیری بیشتری نسبت به شرکتهای بزرگ تر برخوردار است.

حاجبی در ادامه بیان داشت: از مواردی که باعث کانون هدف و توجه قرار گرفتن صنایع کوچک در ارتقای اقتصاد و تولید داخلی شده است؛ اشتغال زا بودن این شرکت های کوچک صنعتی است که با حداقل ترین مهارت و توانایی نیز می تواند در نوع خود در اقتصاد کشور نقش قابل توجه ای را ایفا نماید.
 
وی همچنین افزود: برای پیش برد حمایت از تولید ملی باید در ابتدا بتوانیم سیاست های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری را در الگوهایی که از قبل آزمایش شده و توانسته مورد قبول واقع شود را پیاده سازی نماییم تا در دسترسی به اهداف خود به موفقیت نائل آییم.
حاجبی در پایان به اشکالات موجود در بحث صنایع کوچک در کشور و بویژه در داخل استان اشاره نمود و گفت: بی اطلاع بودن مردم از وجود این امکانات و صنایع در داخل استان از بزرگترین مشکلات صنایع کوچک می باشد که در جهت فرهنگ سازی استفاده از تولیدات داخلی باید اطلاع رسانی لازم صورت بگیرد تا فرهنگ استفاده از تولیدات ملی  را در داخل کشور و استان ها افزایش دهیم.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار