وزیر علوم گفت: موضوع تبدیل وضعیت مدرسان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به ‌عضو هیئت علمی در معاونت آموزشی و مرکز هیئت امنای وزارت علوم در جریان است و در آینده نزدیک نهایی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۸۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد فرهادی وزیر علوم در بازدید از دانشکده دخترانه شریعتی تهران اظهار داشت: تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های اصلی وزارت علوم است زیرا مسئله مهارت آموزی، کار آفرینی و رفع نیاز بازار کار محور برنامه‌های امروز وزارت علوم برای توسعه مراکزآموزش عالی و رشته‌های  دانشگاهی است.

وی با اشاره به تصمیم درست دولت برای انتقال دانشگاه فنی حرفه‌ای به وزارت علوم گفت: پس از این انتقال برخی مشکلات  نظیر انتقال ساختمان‌ها و کارگاه‌ها به دانشگاه بوجود آمده است که امیدواریم با هماهنگی بیشتر وزارت آموزش و پرورش مرتفع شوند.

وزیر علوم افزود: مسئله تصویب ساختار دانشگاه فنی و حرفه‌ای و تبدیل وضعیت مدرسان این دانشگاه به ‌عضو هیئت علمی در معاونت آموزشی و مرکز هیئت امنای وزارت علوم در جریان است و در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

فرهادی با تاکید مجدد بر برنامه وزارت علوم بر مهارت آموزی رشته‌های دانشگاهی گفت: گذراندن دوره‌های چند ماهه کارورزی دانش آموختگان سایر دانشگاه‌های کشور در مراکز دانشگاه فنی حرفه‌ای از جمله شیوه‌های اجرای این برنامه است.

وی یادآور شد: دانشگاه فنی حرفه‌ای باید رشته‌های جدید خودرا در حوزه‌های جدید فناوری روز ، متناسب با نیاز امروز بازار کار و با شیوه‌های متفاوت از سایر دانشگاه‌های کشور ایجاد کند.

ارسال نظرات