حجت‌الاسلام سعیدی در همایش روحانیون شاغل در سپاه:

تاکتیک آمریکا از "جنگ تمدن‌ها" به "جنگ‌ درون تمدن‌ها" تغییر کرده است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: تاکتیک آمریکا از "جنگ تمدن‌ها" به "جنگ‌ درون تمدن‌ها" تغییر کرده است، یعنی دیگر با یونیفورم و تجهیزات نظامی وارد جنگ نمی‌شوند، بلکه به دیگران نیابت می‌دهند تا در جامعه اسلامی درگیری ایجاد کنند.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۷۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز سه شنبه در همایش روحانیون شاغل در سپاه شناسایی تهدیدات را از وظایف روحانیون دانست و گفت: امروز ایران در عرصه بین المللی با دو تهدید روبرو است. البته در عرصه داخلی هم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود: تهدید اول همان جنگ نیابتی است که امروز آمریکا در منطقه برقرار کرده است. با کامل تأسف آمریکایی‌ها از 4 -5 سال قبل تاکتیک خود را عوض کرده‌اند و از جنگ تمدن‌ها به جنگ درون تمدن‌ها گرایش پیدا کردند. یعنی دیگر با یونیفورم و تجهیزات نظامی وارد جنگ نمی‌شوند، بلکه به دیگران نیابت می‌دهند تا در جامعه اسلامی درگیری ایجاد کنند که بحران امروز نیز بحران جنگ درون تمدنی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این مطلب که بحران ایجاد شده در سوریه، عراق، یمن، افغانستان و پاکستان با نیت مقابله با ایران صورت گرفته است، اظهار داشت: هدف، ایران است اما به دلیل درایت و هوشمندی رهبری انقلاب این مسائل کنترل شده و آنها نتوانسته‌اند نزدیک مرزهای ما شوند.

به گفته سعیدی، بحران‌های ایجاد شده در کشورهای اسلامی بیشتر از هر کشوری برای آمریکا و اسرائیل فایده داشته است و اولین فایده آن برای آمریکا این بوده که چندین ارتش را در منطقه از کارانداخته است. ارتش‌های مصر، سوریه، عراق و یمن را با تاکتیک خود از کارانداخته‌اند و دومین فایده نیز این است که یک حریم برای اسرائیل درست کردند و صهیونیست‌ها امروز نظاره‌گر جنگ‌های منطقه‌ای هستند.

وی، تقویت اسلام‌های بدلی را از دیگر تهدیدات بین‌المللی علیه کشورمان دانست و افزود: دشمنان سه اسلام بدلی را تقویت کرده‌اند تا با اسلام ناب محمدی(ص) مقابله کنند و مطرح کردن بحث هلال شیعی نیز در این همین راستاست. ما هلال شیعی را هیچ‌گاه مطرح نکرده‌ایم اما استکبار می‌خواهد کشور ما را به عنوان ترویج دهنده هلال شیعی در مقابل اهل سنت قرار دهند حال اینکه به هیچ وجه اینطور نیست.

نماینده ولی فقیه در سپاه، "اسلام تکفیری" را از دیگر اسلام‌های بدلی ساخته شده توسط دشمنان دانست و عنوان کرد: تریبون این اسلام عربستان است و بسیاری از جنایت‌هایی که امروز به اسم اسلام صورت می‌گیرد، با تابلوی اسلام تکفیری انجام می‌شود.

سعیدی اضافه کرد: اسلام سکولاری ترکیه نیز به رهبری اردوغان در حال ترویج است. علاوه بر آن نیز یک مدل شیعی افراطی صدایش بلند شده که توسط افرادی مانند صادق شیرازی در قم صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به بیان رویکردهای اسلام بدلی در مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) پرداخت و گفت: نخستین رویکرد آنان حمله مستقیم به مقدسات اهل سنت است. ما سی دی‌هایی را می‌بینم که پخش شده که هر کسی آن را ببیند قطعا ضد شیعی می‌شود. در این سی‌دی‌ها به همسر پیامبر(ص) و مقدسات اهل سنت توهین می‌شود که این اساساً "خطا و اشتباه" است.

نماینده ولی فقیه در سپاه برهمین اساس خاطرنشان کرد: وظیفه ما خدمت به اهل بیت است. توجه‌مان باید ترویج اسلام ناب محمدی باشد. باید هدف و آرمان خدمت به اهل بیت(ع) باشد. اگر امروز موشک فجر5، اسرائیل را می‌لرزاند خدمت ما به اهل بیت است. آنچه که در حمایت از ملت‌های عراق، یمن و سوریه اتفاق می‌افتد، در راستای عمل به آرمان‌های اهل بیت است؛ تشکیل بسیج در عراق، سوریه، یمن و غزه از آثار وجودی اهل بیت است.

سعیدی، رویکرد دوم اسلام بدلی را ترویج عزاداری‌های خشن و غیرمتعارف دانست و افزود: این مدل عزاداری، قمه زدن را ترویج می‌دهد که قطعا از اشتباهات محض است و باید آثار آن را از بین برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: دولتمردان باید به دنبال تحقق آرمان‌ها و مطالبات رهبر انقلاب در این زمینه باشند. باید دولتمردان به فکر گزینه ایده‌آل و مطلوب  باشند.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: سپاه یک نهاد انقلابی، حزب اللهی و ولایتمداری است که فراتر از همه احزاب و گروه‌های سیاسی حرکت می‌کند. سپاه در عرض احزاب نیست. سپاه فراتر از احزاب است و در انتخابات دخالت نکرده و نمی‌کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار