امیرعبداللهیان در دیدار آیت‌الله یزدی
معاون عربی- آفریقای وزارت امور خارجه ضمن دیدار با رئیس مجلس خبرگان رهبری گزارشی از تحولات اخیر یمن، سوریه، عراق و بحرین ارائه داد.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۰۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی- آفریقای وزارت امور خارجه با آیت‌الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون وزیر خارجه ضمن تشریح اوضاع سیاسی منطقه، گزارشی از تحولات اخیر یمن، سوریه، عراق و بحرین ارائه داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان گفت: «دشمنان به‌دلیل قدرت ایران در منطقه به‌دنبال ناامنی در کشورمان هستند. این درحالی است که به برکت خون شهدا، دشمنان به اهدافشان دست پیدا نخواهند کرد».

وی سپس به حمایت‌های استکبار از داعش اشاره و تصریح کرد: «از آنجا که ملت سوریه همگام با حزب‌الله و جمهوری اسلامی بود، استکبار با حمایت از گروه تروریستی داعش در راستای تغییر حکومت سوریه و سرکوب بیداری اسلامی در منطقه اقدام کرد. هرچند دولت آمریکا تلاش می‌کند ‌با استفاده از تجربیاتی که از اشغال ‌کشورهایی همچون عراق و افغانستان به‌دست آورده، پروژه‌های خود را در منطقه پیش ببرد. هدف آن‌ها در واقع این است که ما را وارد معادلات و اهداف خویش کنند».

معاون وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی از حکومت سوریه اظهار داشت: «رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به مسئولان نظام و حمایت هایی که از سوریه انجام گرفت، موجب شد توطئه دشمنان علیه ملت سوریه ناکام بماند؛ در این بین البته وقوع جنایات متعدد علیه مردم سوریه به ویژه فاجعه انسانی در «نبل» و «الزهراء» به عنوان دو منطقه مهم شیعه نشین در شمال شهر حلب که ماههاست در محاصره کامل داعش است بسیار نگران کننده است».

امیرعبداللهیان همچنین به تجاوزعربستان سعودی به یمن اشاره و ضمن محکوم کردن این تجاوز عنوان کرد: « امروز حوثی‌ها 19 استان از 20 استان یمن را در کنترل خود دارند تا داعشی‌ها و گروه‌های تکفیری در آن نفوذ نکنند».

آیت الله یزدی نیز در این دیدار حمله عربستان به عنوان کشور عربی و اسلامی به یمن را خطا دانست و ضرورت توقف حملات، لغو کامل محاصره انسانی مردم مظلوم یمن و تشکیل دولت وحدت ملی بر مبنای توافق گروه های اصیل یمنی را خواستار شد. وی با اشاره به خطر تکفیری ها در منطقه بر ضرورت هوشیاری کشور برای مقابله با تحرکات تروریست های تکفیری در منطقه تأکید کرد. رئیس مجلس خبرگان رهبری خواستار تقویت روند مقابله با تروریسم تکفیری در سوریه و عراق توسط نیروهای مسلح و مردم این کشورها شد.

خاطر نشان می شود معاون وزیر امور خارجه با حضور در مسجد اعظم قم در جمع مبلغان حوزه های علمیه که در آستانه ماه مبارک رمضان عازم مناطق مختلف کشور هستند، سخنانی ایراد کرد.
ارسال نظرات