نماینده مردم قزوین در مجلس:

همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیست

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: دولت اگر می‌خواهد توفیقات خود را کامل کند باید تحریم‌های ظالمانه را بر دارد، البته همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیست.
کد خبر: ۸۵۲۷۸۹۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، داوود محمدی یکشنبه شب در همایش «تدبیر و امید در سایه همدلی و همزبانی» به مناسبت فرا رسیدن 24 خرداد‌ ماه، سالروز خلق حماسه سیاسی مردم ایران و تشکیل دولت تدبیر و امید که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در شرایط بسیار خطیری تصدی امور را بر عهده گرفت.

وی افزود: در آن شرایط از یک سو با تحریم‌ها روبرو بود و از سوی دیگر با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کرد، چراکه رکود اقتصادی کشور منفی 2.1 درصد بود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین در دو سال گذشته حدود 42 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار بودند که تمام این موارد با یکدیگر شرایط سختی به‌ویژه در حوزه بودجه و اعتبارات برای دولت به وجود آورده بود.

محمدی ادامه داد: از دولت انتظار می‌‎رفت تمام این مشکلات را از پیش‌ رو بردارد و امروز می‌بینیم که رفع تمام این مشکلات با تحقق شعار سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام گرفته است، محقق می‌شود.

وی عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته گام‌هایی در راستای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف برداشته شده است که از جمله آن می‌توان به رفع مشکلات اقتصادی اشاره کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اینکه هنوز از رکود اقتصادی خارج نشدیم اما برای خروج از رکود راه سختی را در پیش‌رو داریم؛ البته یکی از اقدامات اولیه آن کنترل قیمت‌ها بود که محقق شد.

محمدی گفت: دولت اگر می‌خواهد توفیقات خود را کامل کند باید تحریم‌های ظالمانه را بر دارد، البته همه مشکلات ناشی از تحریم‌ها نیست.

وی با اشاره به روند مطلوب مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: مذاکرات هسته‌ای در دولت تدبیر و امید آغاز شده و اقدامات بسیار مطلوبی توسط این دولت در حوزه هسته‌ای در حال انجام است.

گام‌های مطلوبی در حوزه هسته‌ای برداشته شده است

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با حضور در مجلس شورای اسلامی، توضیحات کاملی ارائه دادند که نشان می‌داد گام‌های مطلوبی در حوزه هسته‌ای برداشته شده است.

محمدی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: «اینها فرزندان این نظام هستند و با تمام توان در راه مشکلات هسته‌ای ملت عرق می‌ریزند»، بنابراین اگر تابع رهبری هستیم باید پای خود را جای پای ایشان بگذاریم و همراه با ایشان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: البته رهبر معظم انقلاب هشدارها و تذکراتی نیز به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران داده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم موافقت با بازرسی مراکز نظامی ایران و مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره کرد.

همه در راستای تقویت تیم مذاکره‌کننده تلاش کنند

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همه باید در این راستا قدم برداریم که تیم مذاکره‌کننده تقویت شود و اگر دغدغه‌ای در این حوزه وجود دارد باید تیم مذاکره‌کننده به آن گوش کرده و عمل کند.

محمدی اظهار کرد: اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در تمام جلسات توضیح دادند که مبانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب را اجرایی می‌کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از واژه‌ها و عبارات با هدف مشخصی استفاده می‌کنند که از جمله آن می‌توان به نامگذاری سال جاری اشاره کرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به درایتی که رهبر معظم انقلاب دارند، سال جاری را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند و این همایش نیز با همین عنوان برگزار شده است.

محمدی ادامه داد: همه باید با دولت همکاری کنند تا بسترهای لازم برای خروج کشور از وضع موجود را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر دغدغه اصلی که در کشور وجود دارد بحث اشتغال جوانان است زیرا در بیشتر خانواده‌ها جوانان تحصیل‌کرده خانواده بیکار هستند که باید برای این مهم تدابیر لازم اتخاذ شود.

ارسال نظرات