خبرهای داغ:
در سپاه اندیمشک:

برگزاری جلسه شورای جهاد فرهنگی

جلسه شورای جهاد فرهنگی در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۷۸۶۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
 به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از خوزستان:
در این جلسه که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک برگزار شد ، سرهنگ غلامرضا قربانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بر لزوم جهاد فرهنگی تاکید کرد.
وی گفت: در این جلسات بایستی ظرفیت ها و نخبگان فرهنگی، اساتید و سخنوران فرهنگی اجتماعی معرفی و از این ظرفیت بالقوه نهایت استفاده را برد.
وی افزود: انقلاب و بنای نظام ما بر اساس فرهنگ غنی و بزرگی بنام فرهنگ قرآنی است و از این رو باید در خصوص مساله فرهنگ تلاش های فراوانی انجام داد
سرهنگ قربانی گفت: هویت هرملت فرهنگ آن ملت است و فرهنگ ما برگرفته از قرآن و اهل البیت (ع) لذا بایستی با الگو قرار دادن آنها هویت خود را حفظ کنیم.
سرهنگ پاسدار غلامرضا قربانی استفاده از ظرفیت نیروهای جوان و قرآن در جامعه را یک فرصت مناسب برای معرفی مکتب اهل البیت و قرآن  دانست

گزیده ای از بیانات رهبری در خصوص کار فرهنگی

در باب کار فرهنگی و اهمیت آن،‌ هرچه گفته بشود، تکرار گفته شده هاست و یک نکته بیش نیست و آن، پیام انقلاب و اصل ایصال آ‌ن است،‌ که از اصول مسلم اسلامی می باشد. تبلیغ، یعنی رساندن-«الذین یبلغون رسالات الله»- یعنی حجاب ها و مانع ها را در نوردیدن، و رساندن سخن حق به مرکزی که باید برسد. هرچه گفته بشود، حول و حوش همین یک نکته است، و در این زمینه همه چیز یا بسیاری از چیزها گفته و نوشته شده است(بیانات در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور03/02/1370).

مسئله ی فرهنگ و قضایای فرهنگی خیلی مهم است.... اهمیت کار فرهنگی نباید مورد غفلت قرار گیرد. در کار فرهنگی هیچ وقفه و تعللی جایز نیست؛ چون بیشترین تلاش دشمنان بر روی جامعه و ملت و کشور ما، تلاش فرهنگی است. این مبالغه نیست! بیشتر و پُرحجم و موثرتر از تلاش های سیاسی و امنیتی، تلاش فرهنگی است. علت هم این است که آنها می دانند اگر در تلاش های فرهنگی علیه انقلاب موفق و پیروز شوند،‌ بقیه‌ی کارها برای آنها آسان خواهد شد؛ لذا روی آن متمرکزند(بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت06/06/1385).

من یک وقت گفتم، اگر بنیاد شهید، جسم و روح را معادل می داند، باید نصف امکاناتش را در اختیار روح- یعنی کار فرهنگی- بگذارد. البته کار فرهنگی، فقط درست دادن و گفتن نیست. گاهش شما به یک نفر قرصی می دهید، یا در دهان کسی لقمه ای می گذارید. این کار، فرهنگی است. وقتی که صحبت از کار فرهنگی می‌شود، ذهنتان فورا به سمت مجله و روزنامه و امثال اینها نرود. نه، کار این خانم هم فرهنگی است. کاری که ایشان در بیمارستان می‌کنند، به نظر من خیلی اوقات، حتی ممکن است فرهنگی‌تر از کتابی باشد که ما به دست یک نفر می‌دهیم. کار فرهنگی را درست لخت کنیم و بفهمیم یعنی چه. کار فرهنگی، آن چیزی نیست که لباس فرهنگی دارد. لباس فرهنگی، یعنی نوشته و کاغذ و قلم و امثال اینها. این، فرهنگ می‌شود؛ اما کار فرهنگی نیست. کار فرهنگی، یعنی روح فرهنگی در آن باشد، یک حرکت فرهنگی باشد، رشد بدهد و فعل و انفعال را در ذهن و مغز و جان و عواطف انسان به وجود آورد. اگر شما مدرسه درست کردید، من این مدرسه در روح کودکی که هدف و آماج کار تبلیغی شماست، اثر مثبت نگذاشت،‌ این کار چیست؟ می‌توانید ادعا کنید که کار فرهنگی است؟ نه،‌ این، ضدفرهنگی است. می خواهم حساسیت قضیه را توجه بکنید(بیانات در دیدار با قائم مقام و مسئولان بخش‌های مختلف بنیاد شهید انقلاب اسلامی 23/10/1369).

فراموش نکنید که مسأله‌ی فرهنگی، مسأله‌ی خیلی مهمی است. همه‌ی این کارها یک طرف، فرهنگ هم یک طرف. اگر ما به یک نفر کمکی بکنیم، اما همانطور که به او کمک می‌کنیم، بگوییم: بگیر زهرمارت کن! آیا او با ما دوست می‌شود یا دشمن؟ ممکن است اول بگوید: آقا خیلی ممنون،‌ نوکرت هم هستم؛ اما در دلش می‌گوید مرده شوی شکلت را ببرند،‌ خودت زهرمار کن! یک وقت هم هست که می روید و می گویید قربانت بروم، من که نتوانستم به تو خدمتی بکنم، شرمنده ی تو هستم، چه کار کنم؟ ان شاءالله خدا به هردومان کمک کند. آیا او با شما دوست می‌شود یا دشمن؟ من نمی گویم شما زبانی کار کنید. نه،‌ باید عملی کار کنید. بنیاد باید عملی کار بکند؛ اما کار فرهنگی را این طوری تشبیه کنید(بیانات در دیدار مسئولان بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی 24/07/1369)
ارسال نظرات
پر بیننده ها