خبرهای داغ:
ماشین مغناطیسی خورشیدی توسط محققان دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان و با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.
کد خبر: ۸۵۲۷۸۴۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان، «ماشین مغناطیسی خورشیدی» توسط دکتر نیما امجدی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان، محمد یوسف ولی از دانشجویان بسيجي دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری این دانشگاه در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره 85138 به ثبت رسید.

نيما امجدی در توضیح این اختراع گفت: طرح این اختراع تلفیقی از مهندسی برق و مکانیک خودرو است، بخش الکتریکی این طرح تغذیه محرک آهنربای دائم، بوسیله پنل های خورشیدی است.

وی افزود: تغذیه دی سی، حسن بزرگ این ماشین بوده که التزام به استفاده از برق ای سی را از بین خواهد بردو نبود برق ای سی باعث حذف مواردی سنگین و پیچیده و گران قیمت نظیر موتورهای محرک القایی، مدارات حفاظت و کنترل، مبدل های دی سی به ای سی و ... می گردد و این دستاوردی مهم در این ماشین است.

امجدی در ادامه گفت: ارائه ساختار جدید موتور مغناطیسی، جرم ملزومات را به شدت کاهش می دهد و جرم و حجم کمتر برابر است با فضای بیشتر برای قطعاتی مهمتر همچون باطری و ...، که این به معنای افزایش زمان استفاده از دستگاه است.

در این طرح علاوه بر ابداع موتور محرک مغناطیسی به طرز شفاف و قابل قبولی به بهینه سازی ساختار الکتریکی ماشین ها کمک می کند و به رویای استفاده همگانی از ماشین های خورشیدی و انرژی های پاک و نو رنگ واقعیت می بخشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها