حداد عادل در سالگرد جانباز احمد قدیریان:

«قدیریان» مردی مقاوم، دلسوز و جوانمرد بود که ذره ای دغدغه نام نداشت

حدادعادل گفت: هر زمان با قدیریان ملاقات می‌کردیم در حال تلاش برای انقلاب بود، در حالیکه ذره ای دغدغه نام و نشان نداشت. بسیاری از افراد خبر نداشتند سرباز فعال و متدینی به نام حاج احمد قدیریان در خدمت مقام معظم رهبری است.
کد خبر: ۸۵۲۷۸۲۴
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم سومین سالگرد ارتحال سردار جانباز احمد قدیریان، روز گذشته با حضور تعدادی از اعضای حزب مؤتلفه اسلامی و غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در محل یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد. غلامعلی حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با حضور در این مراسم طی سخنانی از شخصیت والا، تاثیرگذار و انقلابی او تقدیر کرد.

حداد عادل با اشاره به آیه دهم از سوره مبارکه حشر اظهار داشت: خداوند در این آیه شریفه شیوه دعا کردن را به ما آموزش داده و می فرماید: «ربنا اغفر لنا و لاخواننا الذین سبقونا بالایمان» و در عین حال سبقت کردن در ایمان به خدای یکتا را گوشزد فرموده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس سبقت در ایمان را به سبقت زمانی و رتبی مربوط دانست و افزود: از یک سو افرادی که پیش از ما به دنیا آمده و برای بقای دین خدا تلاش کرده اند، از نظر زمانی نسبت به ما سبقت گرفته اند و از سوی دیگر افرادی که هم دوره ما بوده و در مراتب بالاتری از ایمان قرار دارند، سبقت رتبی نسبت به ما داشته و بیش از ما ایمان دارند.

حداد عادل با بیان اینکه حاج احمد قدیریان نیز از جمله افرادی است که سبقت رتبی نسبت به بسیاری از افراد هم دوره خود داشته، اظهار داشت: حاج احمد قدیریان نیز مصداق این آیه بوده و لازم است در دعاهای خود برای او نیز طلب مفغفرت داشته باشیم.

حداد عادل در ادامه، به آشنایی خود با حاج احمد قدیریان در دوران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: تصویری از مردی مؤمن، متقی و بااخلاص را از او دارم. چراکه هر زمان با او ملاقات می کردیم در حال تلاش برای اسلام و انقلاب اسلامی بود، در حالیکه ذره ای دغدغه کسب نام و نشان را نداشت. به طوریکه بسیاری از افراد خبر نداشتند سرباز فعال و متدینی به نام حاج احمد قدیریان در خدمت مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از مردمی بودن قدیریان به عنوان یکی دیگر از ویژگی های بارز او یاد کرد و افزود: چون از متن جامعه و از بین مردم برخاسته بود، به خوبی با مردم و نیازهای آن ها آشنایی داشت.

اعتقاد به ولایت فقیه و عشق به امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از دیگر خصلت های حاج احمد قدیریان بوده که حداد عادل بر آن تاکید کرد و گفت: بارها شاهد دغدغه های او نسبت به سلامتی مقام معظم رهبری و حتی آرامش خاطر اطرافیان و دوستداران ایشان بوده ام.

وی همچنین به دوران تاسیس دبیرستان دخترانه فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از تاسیس این دبیرستان، ماجرا را با حاج محسن رفیق دوست و حاج احمد قدیریان در میان گذاشتم. در این میان، حاج احمد قدیریان با علم به اینکه هیچ مبلغی برای تاسیس چنین دبیرستانی در اختیار ندارم، مدت زیادی را همراه من و پیگیر تهیه کردن محل مناسبی برای راه اندازی دبیرستان بود. تا جایی که با پیگیری های او و سایر دوستان، دبیرستان دخترانه و پسرانه علوم انسانی تاسیس شد. روحیه جوانمردی و مروت این مرحوم را در شرایط گوناگون بارها  آزمودم و هر بار با مردی مقاوم، دلسوز و جوانمرد مواجه شدم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به لزوم وحدت صفوف دوستداران انقلاب اسلامی و پیروان امام و رهبری در پشت سر مقام معظم رهبری تاکید کرد و گفت: به منظور ادامه دادن راه انقلابی و اسلامی حاج احمد قدیریان و امثال او باید وحدت خود را در راستای پیشبرد اهداف اسلام حفظ کنیم.

حداد عادل به تحریم‌های نفتی کشورمان به بهانه دروغین انرژی هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: عده ای نیروهای تکفیری داعش را برای نابودی بیداری اسلامی تشکیل داده اند و با پول ناشی از نفت سرزمین های اسلامی گروه های تکفیری را فعال می کنند تا به اسلام ضربه بزنند.

وی افزود: باید بر احوال این دنیا و مهمتر از آن، افرادی که به قرن ستمگر ریاکار خوش بین هستند، گریست. چراکه شبهه ای برای کسی باقی نمانده که رژیم آل سعود با حمایت رژیم صهیونیستی و امریکای جنکایتکار، مردم مسلمان یمن را قتل عام می کند، در حالیکه سازمان‌های بین المللی زبان به اعتراض باز نکرده و تمام حقوق مردم مظلوم زیر پا گذاشته می شود.

وی در پایان اظهار داشت: درود بر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که چهره منفور رژیم صهیونیستی و امریکای جنایتکار را به ما و همه مردم آزادی خواه جهان نشان داده و نمایان کرده اند.

ارسال نظرات