رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش عنوان کرد

مدارس هیئت امنایی آزاد نیستند هر میزان شهریه‌ای را دریافت کنند

رئیس ستاد پروژه مهر آموزش‌وپرورش گفت:‌ در مدارس هیئت امنایی،‌ فوق برنامه‌ها و هزینه‌های آن توسط هیئت امنا تعیین می‌شود اما این مدارس آزاد نیستند هر میزان شهریه‌ای را که می‌خواهند دریافت کنند.
کد خبر: ۸۵۲۷۷۸۲
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی زرافشان  در خصوص ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس اظهار داشت: ثبت نام دانش‌آموزان کلاس اولی از ابتدای خرداد آغاز شده و تا پایان تیر ادامه دارد البته شرط ثبت‌نام آنها در مدارس مراجعه به پایگاه‌های سنجش سلامت است که براین اساس خانواده‌ها با مراجعه به دبستان محل زندگی خود به پایگاه‌های سنجش معرفی می‌شوند.

وی افزود: ثبت‌نام سایر دانش‌آموزان نیز پس از پایان امتحانات و دریافت کارنامه آغاز شده و تا پایان تیر ادامه دارد که دانش‌آموزان کلاس هفتمی برای ثبت‌نام باید همراه با ولی خود به مدرسه مراجعه کنند و برای ثبت نام دانش‌آموزان در سایر پایه‌های تحصیلی نیازی به حضور فیزیکی در مدرسه نیست و کار ثبت‌نام دانش‌آموز توسط کادر مدرسه انجام می‌شود.

رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش درخصوص دریافت هزینه توسط مدارس در هنگام ثبت‌نام گفت:‌در دستورالعمل ثبت‌نام ذکر کرده‌ایم مدارسی که بر اساس قانون مصوب خود اجازه دریافت وجه را دارند، می‌توانند هنگام ثبت‌‌نام از دانش‌آموزان هزینه دریافت کنند. البته مدارس موظف‌اند، میزان شهریه دریافتی را در تابلوی مدرسه نصب کنند. به عنوان مثال در مدارس غیر دولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه باید از خانواده‌ها هزینه دریافت کنند و میزان شهریه را باید در دفتر مدرسه ثبت کنند.

زرافشان بیان کرد:‌ شهریه مدارس تیزهوشان 50 درصد شهریه مدارس غیر‌دولتی است و میزان شهریه هر سال طی یک بخشنامه توسط استان‌ها به مدیران مدارس ابلاغ می‌‌شود. مدارس شاهد نیز برای ارائه ساعات کلاس‌های فوق‌برنامه‌ای که دارند، مبلغی را تحت عنوان کمک سرانه دریافت می‌کنند که میزان این شهریه توسط ستاد‌های شاهد و کمیته‌های مربوطه تعیین می‌شود.

وی با اشاره به نحوه ثبت‌نام در مدارس هیئت امنایی عنوان کرد:‌ در این مدارس، هیئت امنا برنامه‌های مدرسه را تعیین می‌کنند و هزینه ارائه این فوق برنامه‌ها باید از طریق انجمن اولیا و مربیان در طول سال  تحصیلی دریافت شود. هیئت امنا موظف به تامین هزینه‌های آموزشی و پرورشی مدرسه است و این مدارس آزاد نیستند که هر میزان شهریه‌ای را که می‌خواهند دریافت کنند. شهریه باید بر اساس  فوق برنامه‌های مدرسه دریافت شود.

رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش گفت:‌ بنده تاکنون از برخی مدارس بازدید کردم، در  این مدارس برنامه‌های مدرسه و هزینه‌های دریافتی بابت هر برنامه به صورت بنر نصب شده بود تا اولیا دانش‌آموزان بدانند در مدرسه چه برنامه‌هایی برای فرزندانشان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات