معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مساجد در ایجاد قیام مردمی و بسیج نیروها در زمان جنگ و آموزش کادرهای انقلابی جایگاه بزرگی نزد مردم داشته است.
کد خبر: ۸۵۲۷۷۶۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علی شادمانی که یک دهه است در ستاد کل نیروهای مسلح و قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء(ص) مشغول خدمت است، درباره نقش مساجد در تربیت نسل طاغوت‌ستیز و حق‌طلب در مساجد گفت: تربیت نسلی پاک در بحبوحه فساد و بی بند و باری طاغوت تنها به وسیله مساجد و امامان جماعت آگاه و بیدار انجام شد.

وی بیان داشت: در دوران پس از انقلاب نیز مساجد با تربیت جوانانی به دور از وابستگی دنیوی و مادی، در بسیج و سازماندهی مردم در جبهه نقش مهمی را ایفا کردند، این کانون عظیم اسلامی با حضور علمای انقلابی با شورآفرینی معنوی و شعور حماسی در میان نسل جوان، خط مقدم جبهه حق علیه باطل بوده است.

وی با تأکید بر اینکه شهدای بسیاری تربیت‌یافته مساجد بودند که با هدایت امام جماعت پا در راه حق گذاشتند و خون سرخشان، به حقیقت این مکان عظیم الهی شهادت می‌دهد، افزود: از زمانی که لباس سبز جهاد را به تن کردم، به عینه رزمندگان بسیاری را دیدم که از طریق فعالیت و خدمت در مساجد توانستند قدم به جبهه گذارند و از طریق آماده‌سازی نفس و جهاد اکبر در جبهه‌های جهاد اصغر نیز پیروز باشند.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: یکی از انبوه این شهدا، شهید «علی چیت‌سازیان» است که به حق نابغه جنگ لقب گرفته، وی توانست چه در دوران طاغوت و چه دوران جنگ با آماده‌سازی روحی و معنوی از خود کارنامه‌ای درخشان به جا گذارد، این شهید بزرگوار تربیت یافته مسجد بود، در دوران نوجوانی با اینکه 14 سال بیشتر نداشت، رودرروی ساواک به مبارزه پرداخت. او خود را از همان زمان فرزند روح‌الله می‌نامید، دستگیری علما در آن زمان باعث شد تا او با پخش اعلامیه‌های حضرت امام(ره) در تحریک مذهبی مردم همدان نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: شهید چیت‌سازیان پس از انقلاب نیز با رشد آگاهی و بینش سیاسی در پای درس علمای مسجد توانست با صلابت و مردانگی در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کند، این نابغه جنگ با 19 سال سن فرمانده اطلاعات و عملیات لشگر 32 انصار الحسین بود، اما هیچ وقت در پی پست و مقام دنیوی نرفت، همیشه این جمله نصیحتی بود که به همه داشت: «کسی می‌تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردارهای نفس گیر نکرده باشد».

سردار شادمانی ویژگی دیگر شهید چیت‌سازان را به پا داشتن نماز اول وقت بیان کرد و گفت: هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم در یکی از عملیات‌های سخت و در گرماگرم حمله دشمن، او نماز اول وقت را ترک نکرد و در همان خاکریز که از زمین و آسمان بعثی‌ها حمله می‌کردند، او به نماز ایستاد.

وی معتقد است اگر تمام پازل‌های این انقلاب و زندگی شهدا را کنار هم بگذاریم، قطع به یقین نمونه‌های فراوانی از دلدادگی و ایمان رزمندگانی را می‌بینیم که نشان می‌دهد این درجه از ایمان به خدا و شجاعت در میدان نبرد به دلیل تربیت دینی و جایگاه مبارزاتی مساجد است.

این مقام مسئول افزود: مساجد در ایجاد قیام مردمی و بسیج نیروها در زمان جنگ و آموزش کادرهای انقلابی جایگاه بزرگی نزد مردم داشته است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ابراز داشت: امروز نیز با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن، مساجد و ائمه جماعات به عنوان سرداران و سربازان خط مقدم این جبهه باید به وظیفه انقلابی خود به خوبی عمل کنند و با ایجاد فضای دوستانه و معنوی برای نسل سوم و چهارم انقلاب، اجازه ایجاد شک و شبهه دینی و اعتقادی را ندهند.

ارسال نظرات