نماینده موسسات قرآنی استان یزد در دیدار با وزیر ارشاد از تربیت 400 حافظ کل قرآن کریم توسط موسسات قرآنی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۷۷۳۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد؛ حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، صبح دیروز در دیدار با وزیر ارشاد با اشاره به پیشینه موسسات قرآنی در استان یزد اظهار داشت: تعداد 200 موسسه و خانه قرآن در استان یزد فعال هستند که این موسسات تاکنون 400 حافظ کل قرآن کریم تربیت کرده‌اند.

 

مطهریان ضمن تشکر از اتخاذ رویکرد قرآنی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، اعلام کرد: مطمئن باشید از واگذاری فعالیت های فرهنگی  به موسسات مردمی پشیمان نمی شوید. چرا که مردم با عشق و علاقه فعالیت می کنند و اگر از اینگونه فعالیت ها حمایت شود بسیار ثمر بخش خواهد بود.

 

وی یادآور شد: زیر بنای فرهنگ کشور اسلامی باید قرآن و فرهنگ اهل بیت باشد، در این صورت است که جامعه ما در همه زمینه ها موفق خواهد بود.

 

عضو شورای اسلامی شهر یزد، مجموع قرآن‌آموزان فعال در این موسسات قرآنی را بیش از 70 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: فعالیت این تعداد قرآن‌آموز در استان یک میلیون نفری یزد به عنوان فراگیران قرآن ارزشمند است اما  با توجه به مطالبه رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن سهم یزد 150 هزار حافظ خواهد بود.

 

مطهریان با اشاره به درخواست‌های فعالان و موسسان خانه‌های قرآن در استان یزد عنوان کرد: تسریع در بیمه فعالان قرآنی استان یزد، افزایش اعتبارات جامعه قرآنی، تخصیص اعتبار برای ساختمان قرآنی استان، ایجاد و راه‌اندازی صندوق برای فعالان قرآنی را از درخواست‌های فعالان این بخش اعلام کرد.



ارسال نظرات