مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از تولید سالانه بیش از 90 هزار تن گندم با ارزش ریالی بالغ بر هزار میلیارد ریال در شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۷۷۲۵
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج; محمدرضا میرزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران در این نشست با تبریک هفته جهاد کشاورزی به تولیدگران عرصه کشاورزی اظهار کرد: جهاد کشاورزی شهرستان دهلران با 150 نفر کارمند و ناظر بخش کشاورزی و 4 مرکز جهاد کشاورزی و همچنین ادارات تابعه مشغول به فعالیت می باشد.

وی افزود: در بخش زراعت 370 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی با ارزش ریالی 2 هزار و 300 میلیارد ریال در سال تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تصریح کرد: مهمترین و استراتژیک ترین محصول تولیدی در دهلران گندم می باشد که سالانه بیش از 90 هزار تن با ارزش ریالی هزار میلیارد ریال برداشت می شود که 84 هزار تن از این مقدار توسط مراکز خرید گندم از کشاورزان خریداری می شود.

وی با بیان اینکه شهرستان دهلران در کاشت محصول ذرت در استان دارای مقام نخست می باشد، گفت: سالانه 50 هزار تن ذرت دانه ای و 40 هزار تن ذرت علوفه ایی در دهلران کشت می شود.

میرزایی با اشاره به سطح زیر کشت 3 هزار و 680 هکتاری کلزا در دهلران خاطر نشان کرد: از این میزان سطح زیر کشت، هزار و 700 تن کلزا خریداری می شود.

وی با اشاره به کشت انواع محصولات سیفی و سبزی در دهلران عنوان کرد: از 90 هزار هکتار سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی، 60 هزار هکتار برداشت می شود که عمده این محصول توسط تنها کارخانه تولید رب در شهرستان و استان خریداری و قسمتی هم به سایر استان ها صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران تصریح کرد: محصول کنجد که ویژه شهرستان دهلران می باشد در سطح 70 هکتار در مزارع شهرستان به صورت مکانیزه کشت می شود.

وی با اشاره به واحدهای مرغداری در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: 27 واحد مرغداری در شهرستان وجود دارد که از این تعداد 25 واحد فعال می باشند و سالانه 7 هزار تن گوشت مرغ در دهلران تولید میشود.

میرزایی با اشاره به تولید 4 هزار و 300 تن گوشت قرمز و هزار یک میلیون لیتر شیر سالانه در دهلرن عنوان کرد: 11 هزار رأس دام سنگین، 400 هزار دام سبک، 150 نفر شتر و 220 رأس گاومیش و همچنین 2 ایستگاه جمع آوری شیر با تولید 4 تن در روز در شهرستان دهلران وجود دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران اضافه کرد: در شهرستان دهلران 13 بهره بردار کندو عسل با دارا بودن 2هزار و 16 کندو، 60 استخر ماهی گرمابی با تولید سالانه 120 تن گوشت ماهی، 10 استخر ماهیان سردابی با تولید 220 تن گوشت ماهی در سال مشغول فعالیت می باشند.

وی با تأکید بر بازدهی بالای گاومیش در شهرستان اظهار کرد: گاومیش دام آینده است به خاطر اینکه این نوع دام در برابر بیماری بسیار مقاوم، کم توقع و سازگاری آن و همچنین ارزش بالای غذایی شیر و فرآورده های لبنی آن از جمله عواملی است که ارزش این دام را برجسته می سازد.

میرزایی با اشاره به کشت 200 و 30 هکتار چغندر در شهرستان افزود: پیک برداشت این محصول 85 تن در هر هکتار می باشد که میزان برداشت محصول چغندر در دهلران بیش از 8 هزار تن می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران با بیان اینکه آب رسانی به باغات شهرستان از مهمترین دغدغه های باغداران دهلرانی می باشد خاطر نشان کرد: در صورت اختصاص اعتبار از سوی مسئولان استان به فضل الهی شاهد رفع این مشکل کشاورزان خواهیم بود.

وی افزود: سالانه 7 هزار نفر در قالب مددجویان کمیته امداد، زنان روستایی و فعالیت هایی همگام با بسیج سازندگی تحت آموزش های مهارتی جهادکشاورزی شهرستان دهلران قرار می گیرند.

میرزایی با اشاره به ساماندهی 220 نفر از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در قالب تعاونی اظهار کرد: در صدد هستیم تا با واگذاری اراضی کشاورزی در قالب تعاونی به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی دهلران در راستای ایجاد اشتغال خدماتی داشته باشیم.

وی از کاهش 60 درصدی سوزاندن بقایای اراضی کشاورزی توسط کشاورزان در دهلران خبر داد و افزود: سوزاندن مزارع کاری غیر علمی می باشد که نیاز به فرهنگ سازی در بین کشاورزان دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار