خبرگزاری بسیج: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران در شورای اداری شهرستان ری از فعالیت 10 هزار واحد صنعتی در این شهرستان خبر داد و افزود: این میزان واحد صنفی و صنعتی معادل واحدهای صنعتی چندین استان کشور است.
کد خبر: ۸۵۲۷۷۱۰
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ محمد هادی حیدرزاده با اشاره به معضلات شهرستان ری در حوزه آب، خاک و هوا   گفت: مرکز دفن زباله‌های کهریزک، آرامستان بهشت زهرا(س) و واحدهای صنعتی بزرگ مانند پالایشگاه نفت تهران، سیمان تهران، تولید کنندگان قطعات خودرو در این شهرستان مستقر هستند و شهرک صنعتی شمس آباد با 1400 واحد صنعتی به عنوان بزرگترین مجتمع صنعتی خاورمیانه در شهرری قرار دارد که همه نشانگر بارگذاری بالای صنایع و حجم مشکلات زیست‌محیطی در این شهرستان است.

حیدرزاده با اشاره به دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه  1540 بر رفع مشکلات تاکید کرد و گفت: پایش مستمر واحدهای صنعتی و نمونه ‌برداری از خروجی دودکش واحدهای آلاینده و کنترل پساب واحدهای صنعتی از جمله اقدامات و اولویت‌های محیط‌زیستی در این شهرستان بوده است.

وی پایش آنلاین واحدهای صنعتی در سطح استان را از جمله نتایج پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران برشمرد و گفت: با پیگیری های قضایی بسیاری از واحدهای بزرگ صنعتی آلاینده محیط‌ زیست اقدام به بهبود وضعیت خروجی واحد های تولیدی خود کرده اند و از ادامه فعالیت برخی واحد های متخلف هم جلوگیری شده است.

 وی گفت: پالایشگاه نفت شهید تندگویان جزو واحدهایی بوده که اقدامات مثبتی در حوزه محیط‌زیست انجام داده است.همچنین با توجه به نزدیکی واحد 7 کارخانه سیمان تهران به زوم مسکونی  فعالیت این صنعت در حاشیه شهرستان ری به بن بست رسیده و باید با کمک دولت این واحد صنعتی از شهرستان ری منتقل شود.

حیدرزاده از ایجاد واحدهای HSc در شهرک های صنعتی این شهرستان خبر داد و افزود:  واحد HSc در شهرک صنعتی شمس آباد فعال شده است.

وی گفت:کارگروه ساماندهی کشاورزی به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب واحدهای صنعتی به اراضی کشاورزی جنوب تهران با دستور استاندار تشکیل شده است.همچنین موضوع انتقال سایت دفن زباله واحد صنعتی آرادکوه از دیگر موضوعات مورد پیگیری این سازمان برشمرد و گفت: به دلیل گران بودن زمین تا کنون محل مناسبی برای استقرار سایت مدیریت پسماند پیدا نشده است.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار