نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آیت‌الله امینیان را تجلی واقعی حیات، انسانیت و ایمان دانست و اظهار کرد: آیت الله امینیان بنده صالح خدا و انسان آراسته به ادب و اخلاق بود.
کد خبر: ۸۵۲۷۶۸۲
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد روز گذشته در مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله امینیان در حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف آستانه اشرفیه آیت الله امینیان را نماد اخلاص، تواضع، فروتنی و صداقت دانست.

وی آیت‌الله امینیان را تجلی واقعی حیات، انسانیت و ایمان دانست و اظهار کرد: آیت الله امینیان بنده صالح خدا و انسان آراسته به ادب و اخلاق بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسانی که آراسته به ایمان است به حیات طیبه دست پیدا می‌کند افزود: دستاورد عمل صالح دست یافتن به حیات صالح است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یکی از راه‌های فهم حقیقت دین را نگاه به چهره نورانی شاگردان راستین مکتب دین عنوان کرد و گفت: جوانان به تمثال علمایی مانند آیت‌الله امینیان نگاه کنند که تجلی واقعی حیات و شخصیت مقام والای انسانیت و ایمان هستند.

وی با بیان اینکه آیت الله امینیان معلمی شایسته در حوزه ادبیات عرب، اصول، فلسفه و حکمت بود،تصریح کرد: او به تمام معنا،یک عالم بود و علاوه بر اینکه اهل علم و دانش بود، فلسفه و حکمت می دانست؛ این شخصیت در سایه قرآن و عترت همیشه زنده و در یک کلام بنده صالح خدا و الگوی اخلاق است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تداوم راه آیت الله امینیان را در سایه اتصال به خدا و رسول او دانست و تصریح کرد: امر خدا و رسول او را اطاعت کنید و جامعه خود را به علم، وفای به عهد، عدالت، عفت و پاکدامنی، نور نماز و انفاق مجهز کنید تا بتوانید تداوم دهنده راه عالمان دینی باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ثمره سلوک عقلانی و علمی را شناخت خدا و پیامبر او دانست و بیان کرد: این سلوک راهی است که بشر را در مسیر سعادت و کمال پیش می برد و به قله های مقام انسانی نایل می کند و اگر این گام را بر داریم به حیات انسانی ایمانی دست می یابیم.

به گزارش بسیج، مراسم سومین روز درگذشت آیت‌الله امینیان با حضور محمدباقر نوبخت و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

ارسال نظرات