مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از توزیع روزانه بیش از ۲۳۰۰تن میوه، سبزی، فرنگی، محصولات پروتئینی و لبنی و سایر محصولات در میادین و بازارهای سازمان در ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۷۴۵۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید احمد صفوی با اشاره به اجرای طرح استقبال از ماه مبارک رمضان 1394 که با عنوان «طرح ضیافت» نامگذاری شده است، گفت: در ماه مبارک رمضان روزانه بیش از 2300 تن میوه و تره بار و محصولات پروتئینی و لبنی و سایر محصولات شامل 1550 تن میوه و فرنگی، 100تن سبزی، 400 تن محصولات پروتئینی ، 100 تن محصولات لبنی و 150 تن سایر محصولات در بیش از 190میدان و بازار سازمان  به شهروندان عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه تفاوت قیمت‌های محصولات میوه و تره بار در مراکز تحت پوشش سازمان مدیریت میادین با سایر مراکز عرضه سطح شهر تهران بسیار محسوس است، خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی محصولات میادین به طور متوسط در گروه میوه و سبزیجات 40 درصد نسبت به میانگین نرخ سطح شهر پایین تر است.

صفوی با تاکید بر این موضوع که نرخ‌گذاری محصولات در سازمان با استفاده از اصول علمی و طی فرآیند مناسب و تعریف شده‌ای توسط کمیته و نرخ‌گذاری بررسی و مصوب می‌شود، گفت: برای حسن اجرای این نرخ‌ها علاوه بر حضور مستمر مسئولان مربوطه، بازرسین سیار نیز به صورت محسوس و نامحسوس بر روند رعایت و اجرای نرخ‌نامه‌ها نظارت داشته و در صورت وجود یا مشاهده تخلف براساس آیین نامه انضباطی با متخلفین برخورد می‌شود‌.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان این نظارت‌های هدفمند استمرار خواهد داشت، افزود: اکیپ‌های ویژه سیار نظارتی با استفاده از نیروهای متخصص سازماندهی و ضمن بازرسی سرزده از میادین و بازارها، کیفیت و نحوه عرضه محصولات را نیز کنترل می‌کنند.

وی در خصوص تأمین و ذخیره سازی به موقع و کافی مایحتاج کالایی سبد مصرفی خانوار در این ایام اذعان کرد: میوه و تره بار، لبنیات، مرغ، تخم مرغ، گوشت تازه و سایر محصولات پروتئینی از ابتدای ساعات کار تا پایان فعالیت میادین و بازارها به مشتریان عرضه خواهد شد.

صفوی در خصوص همکاری با وزارت جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: به میزان کافی مرغ منجمد داخلی و گوشت گوساله منجمد پیش بینی شده که بسته به میزان تقاضا و استقبال شهروندان در میادین عرضه می‌شوند.

با اشاره به اجرای طرح تخفیف عرضه محصولات فرآوری شده که برای 12گروه کالایی و از 8  تا 30 درصد تخفیف را شامل می شود، اضافه کرد: برای عرضه مناسب و گسترده اقلامی نظیر سبزی پاک، انواع خرما، لبنیات و فرآورده‌های آن، قند و شکر، زولبیا و بامیه تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در خصوص اعلام ساعات کار متناسب با این ایام اظهار کرد: تمامی میادین و بازارها از 8 صبح لغایت 13 و بعدازظهرها از 15 تا 20 و همچنین در روزهای جمعه و ایام تعطیل از 8 صبح لغایت 13 بعدازظهر آماده خدمات دهی به شهروندان هستند. ضمنا در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس و روز عید سعید فطر تمامی میادین و بازارها تعطیل خواهند بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به طرح ترویجی نسیم بهشت در این ایام خاطر‌نشان کرد: در طرح ترویجی نسیم بهشت، مبلغین و روحانیون در تعدادی از میادین و بازارها استقرار یافته و آماده پاسخگویی به سوالات شرعی شهروندان در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

گفتنی است بازپیرایی، آراستگی و ایجاد فضای معنوی و تهیه و توزیع بروشورهای اطلاع رسانی مرتبط با این ایام از دیگر اقدامات سازمان مدیریت میادین در این راستا خواهد بود.

ارسال نظرات