نماینده کشور رومانی در سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم اظهار داشت: در دنیای امروز وقتی کافری در برابر مؤمن مظلومی آشوبی به پا می‌کند، همه مسلمانان باید وحدت داشته باشند و با او مقابله کنند تا این فتنه را بخوابانند
کد خبر: ۸۵۲۷۴۴۸
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، ممت فوچیرین، نماینده کشور رومانی در سی و دومین مسابقات بین المللی قرآن کریم،  از تاثیرگذاری رویکرد حمایتی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی یاد کرد و گفت: بارها شاهد بوده‌ام که موضع گیری‌های جمهوری اسلامی ایران نسبت به اوضاع بین المللی باعث تغییر و تصحیح رویکرد بسیاری از افراد در کشور ما شده است.

این حافظ قرآن اهل کشور رومانی، مسابقات بین المللی قرآن کریم را فرصت مغتنمی برای نهادینه کردن پیام وحدت و همدلی مسلمانان جهان دانست و ادامه داد: در آیات قرآن کریم بارها نسبت به دوستی، همدلی و برادری مسلمانان و مؤمنین تاکید شده است. به همین دلیل وقتی قاریان و حافظان موفقی از نقاط مختلف جهان در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و رقابتی برادرانه انجام می‌دهند، درحقیقت الگویی برای مسلمانان و مردم آزاده دنیا هستند و نمونه عینی برای آیات قرآن در زمینه وحدت و اتحاد به حساب می‌آیند که باید به آن توجه ویژه شود.

فوچیرین تصریح کرد: برادری بین ما مسلمانان تنها به نسبت‌های خونی و نسبی مربوط نمی‌شود. هر کدام از ما به دلیل اینکه خدای یکتا را پرستش می‌کنیم و دستورات دینی خود را از قرآن مجید اقتباس می‌کنیم، در حقیقت مسیر یکسان و مستقیم را طی می‌کنیم. پس در این مسیر مستقیم حتماً همراه و همدل هستیم و اعتقادات دینی همانندی داریم.

وی افزود: یاری مظلوم، مقابله محکم و سرسخت در برابر کافران و رحم و محبت و مروت در میان خودمان دستور اسلام است و همین موارد زمینه برادری را بین ما ایجاد می‌کند تا از هر نژاد و کشوری که هستیم مانند خویشاوندان نزدیک با یکدیگر برخورد کنیم.

حافظ قرآن اهل کشور رومانی در ادامه، اتحاد و محبت بین مسلمانان را زمینه‌ای برای افزایش بیداری اسلامی دانست و گفت: در دنیای امروز وقتی کافری در برابر مؤمن مظلومی آشوبی به پا می‌کند، همه مسلمانان باید وحدت داشته باشند و با او مقابله کنند تا این فتنه را بخوابانند. همدلی و اتحاد شرط اصلی این نوع ایستادگی است و از طریق آن می‌توان شجاعانه در برابر ظالم ایستاد و تا فرونشاندن ظلم، مقابله کرد. درحالی که اگر هر مسلمانی دغدغه امور خودش را داشته باشد و در برابر تحریم‌ها، تهدیدها، حمله‌ها و آزارهای کافران نسبت به جمع مظلومی بی تفاوت باشد، دنیا را هرج و مرج فرا می‌گیرد و دیگر نمی‌توان روی امید و آرزوهای انسان های آزاده برای داشتن آینده بهتر حسابی باز کرد.

ارسال نظرات