اولين پيروزي شاگردان كواچ در ليگ جهاني با شكست روسيه

تعظيم تزارها به واليبال ايران

شاگردان كواچ با يك تير دو نشان زدند، آنها ديروز در كازان روسيه قهرمان المپيك را با نتيجه سه بر يك شكست دادند تا هم اولين پيروزي شان در ليگ جهاني 2015 را و هم اولين بردشان برابر غول واليبال دنيا را در يك بازي رسمي جشن بگيرند.
کد خبر: ۸۵۲۷۴۳۹
|
۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاري بسيج، پنجمين هفته ليگ جهاني واليبال به كام ايران بود و شاگردان كواچ با يك تير دو نشان زدند، آنها ديروز در كازان روسيه قهرمان المپيك را با نتيجه سه بر يك شكست دادند تا هم اولين پيروزي شان در ليگ جهاني 2015 را و هم اولين بردشان برابر غول واليبال دنيا را در يك بازي رسمي جشن بگيرند. 

ايران و روسيه در حالي ديشب در هفته پنجم ليگ جهاني مقابل هم قرار گرفتند كه هر دو تيم در چهار بازي قبلي شان شكست خورده بودند و با تنها يك امتياز تيم‌هاي سوم و چهارم جدول گروه A بودند و به همين خاطر هر دو تيم به دنبال نخستين بردشان در فصل جديد ليگ جهاني بودند. ست اول را دو تيم امتياز به امتياز بالا مي‌آمدند اما از امتياز 10  بود كه روسيه اختلافش را با ايران بيشتر كرد و در نهايت با نتيجه 25 بر 20  برنده شد. از ست دوم به بعد اما ورق برگشت، هر چقدر شاگردان كواچ بهتر شده بودند و در دفاع روي تور و سرويس عالي عمل مي‌كردند، در مقابل روس‌ها در دريافت و سرويس نمايش ضعيفي داشتند، همين بود كه در ست دوم ايران با حساب 25 بر 16 روسيه را شكست داد تا در ست شماري دو تيم برابر شوند. در ست سوم هم اين واليباليست‌هاي كشورمان بودند كه اين بار با نتيجه 25 بر 19 پيروز شدند تا دو بر يك پيش بيفتند. 

 بر خلاف دو ست دوم و سوم، در ست چهارم روس‌ها كه خودشان را در آستانه شكست مي‌ديدند، بهتر از دو ست قبلي ظاهر شدند. هر چند در اين ست هم ابتدا اين شاگردان كواچ بودند كه بهتر شروع كردند و توانستند با اختلاف پنج امتيازي نسبت به روسيه ادامه دهند اما در امتيازهاي آخر روسيه با تعويض هايي كه انجام داد توانست فاصله امتيازي را كمتر كند با اين حال همچنان برتري با تيم ملي كشورمان بود. در ست چهارم در حالي كه ايران 24 بر 22 جلو بود و تنها يك امتياز براي پيروزي احتياج داشت و در حالي كه دو بار ايران به امتياز 25 رسيد اما روس‌ها دو بار تقاضاي ويدئو چك كردند و ورق به نفع آنها برگشت اما در نهايت با سرويس ميخائيلوف ستاره روس‌ها كه به تور برخورد كرد ايران به امتيازپاياني رسيد. تيم كشورمان در سومين ست متوالي توانست 25 بر 23 پيروز شود  و واليباليست‌هاي كشورمان در نهايت با حساب سه بر يك روسيه را براي اولين بار شكست دادند و با كسب اولين بردشان در ليگ جهاني چهار امتيازي شدند.

پس از اين پيروزي شيرين، تيم ملي واليبال كشورمان امشب از ساعت 19:40 در دومين بازي در كازان برابر روسيه به ميدان مي‌رود و كواچ اميدوار است كه تيمش مانند بازي ديشب، يك پيروزي ديگر را كسب كند.  همچنين در ديگر بازي اين گروه تيم‌هاي ملي امريكا و لهستان در شيكاگو برابر هم قرار گرفتند كه اين مسابقه با نتيجه 3 بر 2 به سود ميزبان خاتمه پيدا كرد. در اين مسابقه شاگردان جان اسپرو موفق شدند با امتيازهاي 23 - 25، 25 - 23، 19 - 25، 25 - 22، 15 - 9 حريف خود را با شكست بدرقه كنند تا همچنان صدرنشين گروه دوم سطح يك مسابقات ليگ جهاني امسال باشند. با اين پيروزي امريكا 14 امتيازي شد و لهستان با 11 امتياز در مكان دوم قرار دارد.
ارسال نظرات